Forskjell på GTR/ miata 1,8L blokkog topp
Moderator: Styremedlemmer
Forskjell på GTR/ miata 1,8L blokkog topp
Som i overskriften lurer eg på forskjell på Mazda 323 grt/gtx topp og blokk i forhold til miata sin 1,8L motor.
Gjerne info og spec hadde gjort seg eller en link som eg kan lese meg frem til mine spørsmål.
Gjerne tips om hvilket valg eg skal gå for med tanke på blokk og topp. Skal skifte ut alt av internals forutenom veiv.
Hvor mye av ledningsnettet fra 1.6 kan eg bruke, samme kontaktene på ECU`en?
Takker for all hjelp eg kan få.
Noen som har en BP blokk liggende til salgs?
Gjerne info og spec hadde gjort seg eller en link som eg kan lese meg frem til mine spørsmål.
Gjerne tips om hvilket valg eg skal gå for med tanke på blokk og topp. Skal skifte ut alt av internals forutenom veiv.
Hvor mye av ledningsnettet fra 1.6 kan eg bruke, samme kontaktene på ECU`en?
Takker for all hjelp eg kan få.
Noen som har en BP blokk liggende til salgs?
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Men hvordan er det med tanke på i plassering av innsugsmanifoild og eksosmanifoild? Er det samme infestingene som miata topp eller noe helt annet.
går det an og bruke insugsmanifoild fra 1,8 miata på en gtx/gtr topp?
går det an og bruke insugsmanifoild fra 1,8 miata på en gtx/gtr topp?
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
-
- Status: Offline
GT-R har i tillegg andre kammer.
Det er ikke så mye poeng å gå for en GT-R motor annet enn at man kan skryte av det
99+ toppen flower bedre. De morsomste delene peker feil vei (innsug, manifoil, etc) og alt på motoren er 15 år gammelt (og mest sansynlig 15 harde år...)
99+ 1.8 motor er på papiret tingen å bygge videre på, dvs. BP-4W eller BP-Z3.
Det er ikke så mye poeng å gå for en GT-R motor annet enn at man kan skryte av det

99+ toppen flower bedre. De morsomste delene peker feil vei (innsug, manifoil, etc) og alt på motoren er 15 år gammelt (og mest sansynlig 15 harde år...)
99+ 1.8 motor er på papiret tingen å bygge videre på, dvs. BP-4W eller BP-Z3.
Har fått tilbud på en komplett gtr motor, med smidde råder, stempler, hks kammer m. ventiler, seter+++ Bygget av en i svergie skulle ha 25 tusen, skal være god for 500+. men om eg kan bruke eksos og innsugsmanifoild fra greddy er eg kommet langt. Men der igjen så står det på det elektriske, da må eg vel bruke GTR ledningsnett og hjerne. eller er det mulig og bruke miata sitt ledningsnett og bygge om. Tingen er at eg har ikke vert borti mazda tidligere, har kun vert borti toyota, honda, vw, ang el. og motor. Vet at eg måtte bytte el anlegget på min B16A2 motor i crx`en for å gå opp til B18A2, prinsippet ganske like motoret men et helt annet el anlegg og motorstyring.arildh wrote:GT-R har i tillegg andre kammer.
Det er ikke så mye poeng å gå for en GT-R motor annet enn at man kan skryte av det
99+ toppen flower bedre. De morsomste delene peker feil vei (innsug, manifoil, etc) og alt på motoren er 15 år gammelt (og mest sansynlig 15 harde år...)
99+ 1.8 motor er på papiret tingen å bygge videre på, dvs. BP-4W eller BP-Z3.
Noen tips?
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
-
- Status: Offline
fordeler fra gtr passer ikke fysisk i mx5 motorrom. man må bruke mx5 sensor, som ikke funker mot gtr motorstyring, mx5 motorstyring fikser ikke turbo uten å byttes.. innsug fra gtr peker feil vei, må byttes til mx5 del, bunnpanne og alt nedi der må byttes til mx5 deler, grenrør peker feil vei.. greddy har ingen manifold til 1.8 mx5, hadde uansett ikke kjøpt den, siden greddy manifoldene er dårlige.. bytter du manifold, passer ikke org gtr turbo, men regner med den ikke har org turbo heller om den har 500 hester..
Nja, kommer nok på en 40 tusen + for en FM bygget motor og at du må sende toppen inn til de i innbytte, blir fort noen tusen ekstra. Tror nok eg satser på å anskaffe meg en BP blokk og bygge den selv. Eller blir det bygging av min 1,6L motor, når en først skal bygge motor så tar man den hakket over. 1.6l skal overhaldes uansett. Damen har en blå na som er gått 297tusen km! men motoren går som en klokke.arildh wrote:For den prisen er du på god vei til å kjøpe en komplett værsting motor hos FM. Da er alt nytt og det er garanti på sakene.
Blir eventuel å hive min motor over i hennes bil etter den er overhaldt.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
vurderer sakenStianOppistov wrote:Er bare å kjøpe en 1.8 motor på ebay og ett belfab motorkit, så har du en grom motor i grunn,,


-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Når du handler på ebay så er det en så bor i new jersey så selger japan import motorer til en 3500nok pluss frakt, og kunne levere på min adresse hos jetcarrier til en 50 dollar mer, og sjøfrakt til noreg kan ikke vera all verden,, så eg synest 15000 danske er dyrt,, for 15000 så bør motorn nesten vera ferdig bygd,soltec wrote:vurderer sakenStianOppistov wrote:Er bare å kjøpe en 1.8 motor på ebay og ett belfab motorkit, så har du en grom motor i grunn,,. belfab kitet blir det uansett om 1.6 eller 1.8l
Skal se hva det kommer på i frakt. kan få en 1.8l miata motor i fra danmark for 15tusen hjem på døren.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Ja er lett å kjøpe en 323bp, men da trenger du alle andre deler på ebay, da som motorfester, toppdeksel, bunnpanne, innsug.. Så det er mer lønnsomt å kjøpe en ferdig motor i grunn, eg har brukt mye tid å penger på å skaffe alle delene eg trengte for å bygge om en 323 gtr motor,arildh wrote:Ehh.. eller du kan kjøpe en 323 BP motor fra en høgger i sverige for 3-5K.
Skjønner ikke hvorfor nordmenn ruinerer seg på han danske høggern.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Ja ting tar tid. Vurderer å hente en delebil fra tyskland, en kjørbar en. trenger litt karosseri deler til den andre mx`en, så svarer seg å hente en inn selv. Fant en 1.8L na til 25000 inkl moms. Får se hva som dukker opp av motorer her til lands, halve kosen med å skru bil er å gjøre alt selvStianOppistov wrote:Ja er lett å kjøpe en 323bp, men da trenger du alle andre deler på ebay, da som motorfester, toppdeksel, bunnpanne, innsug.. Så det er mer lønnsomt å kjøpe en ferdig motor i grunn, eg har brukt mye tid å penger på å skaffe alle delene eg trengte for å bygge om en 323 gtr motor,arildh wrote:Ehh.. eller du kan kjøpe en 323 BP motor fra en høgger i sverige for 3-5K.
Skjønner ikke hvorfor nordmenn ruinerer seg på han danske høggern.

-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.