På tur aldri sur,

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

På tur aldri sur,

Post by Miatapowers »

Hei i går var det sinnsykt bra ver her i odda, så eg klarte faktisk å overtale fruen til å parkere vår baby hos bestemor, ikke så lett å la henne låne vekk vår 6ukers baby, men det gikk, så da var det å komme seg avgårde, dette ble en meget koselig tur over de smale veiene vi har over fjellene her, synd vi glemte våres kamera, men veiene gikk på alle vinterstengte veier ifra odda til sauda for de så vet hvor det er, og rett etter sauda så pungterte vi, :lol: ble litt rar stemning da, spess uten stepphjul og verktøy, og langt uti ødemarka, men siden eg har brede felger og noen sinnsyke stive dekk, så var det ikke noen problem, eg kunne faktisk kjøre hjem med dette, uten at det gikk ut over noenting. Denne turen måtte eg ha nå, satt å vurderte å legge kjerra ut for salg pga eg føler den ikke blir brukt til annet enn til og fra jobb, for hver gang vi skal noe så skal den lille vera med, å da må man bruke lastebilen(passat stv), tror eg må begynne å bli mer ego og ta meg noen turer. :lol: ikke noe er som en sportsbil i dette veret, vet ikke om han med bmw synest det samme, han skulle på død og liv ligge å plage oss i støtfangern, så eg girte ned før en sving, og han det samme, eg cruicet lett igjennom, men eg hørte ett helvettes sirkus lyder bak meg når hans tur var på gang, men han kom heldigvis igjennom, :oops: :oops: en fikk fred resten av turen, tror ikke standard bmw bør henge på en mx5 med full fm pakke understell i svingene,

Med dette innlegget vil eg frem med at man ikke bør selge kjerra si ved produksjon av avkommere, neste år så får eg brukt den enda mer, da er baby så stor at eg kan ha henne med på mine turer. Fruen nekter meg også å selge nå, så det er positivt,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

Vinterstengte Vestlandsveger er noe jeg kan tenke meg å oppsøke fler av. Trenger litt avveksling fra åker og eng i blandt.

Ellers fikk jeg en Volvo S50 opp på bakfangeren forleden. Jeg krusa i 60-65km/t i 60`n. Volvo`n var ikke så kjekkas etter en krapp sving i 80... 8)

:oops: Liker egentlig ikke sånne "skrytetråder", så det får bli med denne gangen :oops:
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
indahla
7200 RPM
7200 RPM

Re: På tur aldri sur,

Post by indahla »

StianOppistov wrote:Med dette innlegget vil eg frem med at man ikke bør selge kjerra si ved produksjon av avkommere, neste år så får eg brukt den enda mer, da er baby så stor at eg kan ha henne med på mine turer. Fruen nekter meg også å selge nå, så det er positivt,,
Jeg venter selv kid nr 1 i slutten av oktober. Løsning: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8574 og beholde MX-5'en 8)
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Min løsning da vi fikk vår første i februar:

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=7324

Gjør jobben, og er egentlig veldig fornøyd.

Uaktuelt å selge MX-5en... Ikke er det lån på den heller. Frigjøre litt kapital som ellers bare ville forsvunnet i et stort huslån? Bah... Det blir man ikke lykkelig av! :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Kjørte en del av de veiene oppi der i fjor på vei hjem fra nord-norge. GPSen sender meg skikkelig på tur iblant :D Blei en del nedgiring og sånt med turtalloman som en 1,6 MX-5 er, men morsomme veier. Skulle ønske jeg hadde kjørt dem med litt bedre tid da, ikke så spreke veier når man har kjørt 8 timer allerede :)

Forøvrig glad for å holde meg i Mazda sportsfamilien. 8ern ligger klistra på veien i svinger i fart som jeg aldri hadde turt i mye annet. Tør ikke pushe den utfor fornuften da, må nok bane da, men det forsvinner et par fra speilet ihvertfall av og til. På motorveien kjører jeg dog som en sinke, fordi der forventer alle at jeg skal kjøre fort :lol:
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 670

Post by Banzaibaggen »

Her er min løsning på problemet Image.
Mx5`n blir nå omgjort til å være kun lekebil så det står igjen ca 4-5 timer før den er komplett med turbokitt og datasprut. Må bare bli ferdig med denne fordømte ferien så jeg får blitt ferdig :D.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Den 6'ern der var en fin løsning, i sort ville den blitt enda fetere tror jeg :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Svart er litt kjedelig og vanskelig å holde rent da.
Veldig glad i blå selv, og 6en var kjempepen. Får litt A6-vibber av den...
Nesten samme blåfarge som jeg har på BMWen også...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM

Post by Banzaibaggen »

Jeg ville egentlig ha hvit men jeg valgte bilen så dama fikk velge fargen :D. Tror egentlig den blir tøff når jeg blir ferdig. Skal sote alle rutene og pulverlakkere alt som er sølv og krom svart.
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Post by mussa »

Fin bil det der, nydelig farge som ikke kommer heeelt frem på det bildet! Som familebil har jeg jo som kjent Subaru Forester S-Turbo, selv om jeg verken har unger eller bikje.. Bruker den som "kanofrakter"..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

når/hvis det blir en familie på meg, har jeg lyst på en slik en!
hvor lang leveringstid var det på den?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM

Post by Banzaibaggen »

DrHolm wrote:når/hvis det blir en familie på meg, har jeg lyst på en slik en!
hvor lang leveringstid var det på den?
Bestilte i mars og fikk den i begynelsen av august. Nå skal det også nevnes at det ikke har vært noen andre som har ventet så lenge på bilen sin. Jeg bestilte vist en "uvanlig" kombinasjon av kaross, farge, interiør, og modell så de hadde ingen sånne på vei. Velger du en vanligere kobinasjon så har de dem på lager. Løp å kjøp :D.
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

Banzaibaggen wrote:Bestilte i mars og fikk den i begynelsen av august. Nå skal det også nevnes at det ikke har vært noen andre som har ventet så lenge på bilen sin. Jeg bestilte vist en "uvanlig" kombinasjon av kaross, farge, interiør, og modell så de hadde ingen sånne på vei. Velger du en vanligere kobinasjon så har de dem på lager. Løp å kjøp :D.
egentlig ikke så gæli det da! var å titta på den rett etter at den kom,
må få somla meg til en prøvetur tror jeg..
imponert over alt utstyret som er standard, og pris, kontra andre konkurenter.

hold oss oppdatert med div. på den her.
evt. lage en egen tråd om den på mazda-ogn? :D
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM

Post by Banzaibaggen »

Tar meg aldri tid til å lage egne tråder. Blir bare at jeg glemmer å oppdatere. Er nesten helt ferdig med turboprosjektet også men har ikke huska å ta et eneste bilde :D. Skal prøve å få tatt litt bilder ettersom de blir ferdig og legge ut.
Post Reply