Hei
Sliter veldig med krafitg fjusking på bilen. Høres ut som et maskingevær i eksosen. Fjuskinga kommer så fort bilen får 0.3 ++ ladetrykk. bilen har funket helt topp frem til nå nettopp. Feilen kom bare helt plutselig hva kan dette være?
Fjusking 1.6 med greddy kit.
Moderator: Styremedlemmer
Har du ikke en med måler da?tenacius wrote:Ja for lite bensin er jo det som slår meg også. Noen mulighet for å få målt bensintrykksregulatoren?mrinzane wrote:For lite bensin, defekt bensintrykks regulator?
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Klare rundt 0.3 bar har eg hørt.SweetMX5 wrote:har du ingen ekstra trykk regulator får den aaaalt for lite bensin og vil gå utrolig magert, mx ecuen klarer ikke og pushe mer bensin gjennom.
den der er den originale.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Tingen er at bilen har vært kjørt lenge sånn akkuratt sånn den er nå på ca 0.7 bar uten noe problemer. Men plutselig her om dagen begynnte den å tulle sånn som jeg beskriver.
Edit: Testa nå med å stille ned trykket til ca. 0.25 og da går den som en drøm ingen tegn til fjusking. Syns dette er litt merkelig jeg. Har også AF meter montert i bilen og tidligere på 0.7 bar har det vist rich på blandinga på fullt ladetrykk så den har fått nok bensin. Nå viser den rich også hopper den ned på lean og opp ijenn på rich osv.
Edit: Testa nå med å stille ned trykket til ca. 0.25 og da går den som en drøm ingen tegn til fjusking. Syns dette er litt merkelig jeg. Har også AF meter montert i bilen og tidligere på 0.7 bar har det vist rich på blandinga på fullt ladetrykk så den har fått nok bensin. Nå viser den rich også hopper den ned på lean og opp ijenn på rich osv.
Mazda MX5 NA 1.6 Turbo
Tipper (håper) at du har montert den Vortech bensintrykksregulatoren som følger med Greddy kit'et ellers hadde det nok sagt pang for lenge siden..? 0.7bar er likevel skummelt mye om du ikke har noen form for kontroll på tenning/bensin. Bruker selv en Greddy Emanage, men fins mye bedre løsninger enn denne. Hvis det er lenge siden du byttet plugger/ledninger ville jeg begynt der for ditt vedkommende.
Det komiske er at jeg faktisk akkurat har fått et veldig lignende problem som deg... Skjer ved alt fra halv gass til full gass, og begynner gjerne å fuske ved rundt 2500-3000rpm. Girer ned og får litt annet turtall/belastning så går det greit igen sålenge jeg er veldig forsiktig med gasspedalen. Har tidligere hatt samme problem ved et par anledninger, men da kun i korte perioder etter mye kjøring. Nå skjer det omtrent alltid, også fra kald motor så det tyder vel på at det er en eller annen komponent som har gitt seg. Har bestillt nye plugger/ledninger, men siden desse er under et år gamle ville det overasket meg MYE om det var de som har røket allerede.
Har lest en del på diverse forum og mistenker i øyeblikket coilen for min del iallefall. Om noen har andre gode forslag, så skrik ut. Er relativt klar for å få bilen klar til NSK treffet til helgen...
Det komiske er at jeg faktisk akkurat har fått et veldig lignende problem som deg... Skjer ved alt fra halv gass til full gass, og begynner gjerne å fuske ved rundt 2500-3000rpm. Girer ned og får litt annet turtall/belastning så går det greit igen sålenge jeg er veldig forsiktig med gasspedalen. Har tidligere hatt samme problem ved et par anledninger, men da kun i korte perioder etter mye kjøring. Nå skjer det omtrent alltid, også fra kald motor så det tyder vel på at det er en eller annen komponent som har gitt seg. Har bestillt nye plugger/ledninger, men siden desse er under et år gamle ville det overasket meg MYE om det var de som har røket allerede.
Har lest en del på diverse forum og mistenker i øyeblikket coilen for min del iallefall. Om noen har andre gode forslag, så skrik ut. Er relativt klar for å få bilen klar til NSK treffet til helgen...

Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo