Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
RotaryPower wrote:Hei fred. Hvis du har tid, så kan jeg godt forklare ett par punkter du kan utføre for å feilsøke. For det første, du må måle belastning på batteriet under start. Det er det som virkelig betyr noe. Mål belastning under start. Se hvor lavt den detter, om den evt stiger noe når motoren slutter å dra som du sier. Da har vi en grei pekepinn videre.
Har du clutch lås på motoren? Du må trå inn clutchen? Prøv å jump denne ved å ta av stikkeren og sette en ledning igjennom. Kan være denne som fusker.
Mål spenning igjennom start kontakt på tenningslås, videre til clutchsperre og videre til startmotoren.
skal se litt mer når jeg får tid. har clutchlås ja. men oppfører seg ikke som når jeg har denne ute.
Har ikke tid en dag til uka du da eller en fridag denne uka. hehe. jeg får starta og kjørt.. kan fint komme meg til drammen
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
RotaryPower wrote:Du må trå inn clutchen? Prøv å jump denne ved å ta av stikkeren og sette en ledning igjennom. Kan være denne som fusker.
Kan du gi en nærmere forklaring på denne RotaryPower ?
Fjerne hele bryteren, mener du?
Bryteren er en enkel av/på bryter. Når clutchen ikke er inne så er kretsen brutt (så samt tenningslås står på startposisjon er det denne som hindrer styrestrømmen.) Ved å ta av kontakthuset/stikket på bryteren og lage til en ledning mellom de to ledningene på ledningsnettet, vil man istedenfor bryteren ha en konstant gjennomgang. Da vil bryteren være koblet ut som feilkilde.
Comprende? Hvordan det forresten?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
RotaryPower wrote:Vel, jeg kan ta en titt på det hvertfall. Når har du tid denne uka?
Men kan imorra. Hjemme i 4 tida. kan dra til drammen da.
ellers kan jeg hele lørdagen. Kanskje greiere da for deg?
Har du eventuelt alt vi trenger? Betaler gjerne en slant om vi får det til.
Hmm.. Ok. Greit. Hvis du kommer ned til meg litt tidligere på lørdagen, så kan vi se på det. Og dra på treff etterpå? Kan jo bruke to timer på det evt, få sjekket ut litt skikkelig?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
RotaryPower wrote:Hmm.. Ok. Greit. Hvis du kommer ned til meg litt tidligere på lørdagen, så kan vi se på det. Og dra på treff etterpå? Kan jo bruke to timer på det evt, få sjekket ut litt skikkelig?
Genialt. Send meg en PM på hvor vi skal møtes. så håper jeg at jeg får start og alt går bra innover. Kan være hos deg..tja si 10:30 så har vi 2,5 time. går fort med skravling og det og komme igang:-)
RotaryPower wrote:Du må trå inn clutchen? Prøv å jump denne ved å ta av stikkeren og sette en ledning igjennom. Kan være denne som fusker.
Kan du gi en nærmere forklaring på denne RotaryPower ?
Fjerne hele bryteren, mener du?
Bryteren er en enkel av/på bryter. Når clutchen ikke er inne så er kretsen brutt (så samt tenningslås står på startposisjon er det denne som hindrer styrestrømmen.) Ved å ta av kontakthuset/stikket på bryteren og lage til en ledning mellom de to ledningene på ledningsnettet, vil man istedenfor bryteren ha en konstant gjennomgang. Da vil bryteren være koblet ut som feilkilde.
Comprende? Hvordan det forresten?
Hei, og takker for svar. Var bare ute etter og vite hvordan denne fungerte, da jeg hadde mistanke om at denne kanskje jukset hos meg, og kanskje den like sågodt skulle vært koblet fra.
Den lå rett under 13v slik som ved batteriet. Når jeg prøvde å starte falt den ned til 8-7v var nede helt i 6v. skrudde jeg av gikk den opp til nesten 13v igjen... Er dette normalt eller sier dette noe om problemet?
Den clutchswitchen...hvordan ser den ut? finner ikke ut hvem det er. skjønte den skulle være ved fotstøtta til clutchen, men finner den ikke.
RotaryPower wrote:Står nok på oversiden ikke undersiden av clutchen. Men du, hvis tenningen falt på så lav spenning. Sjekket batteriet? Under start?
Prøvd med startkabler med en bil som går. samme problem da.
Ikke fått prøvd spenningen under start på batteriet. har få små hender til å starte bilen når jeg står der bak
får se om jeg det er for sent eller ikke når kona kommer hjem.antar at den faller akkurat like lavt der bak.
RotaryPower wrote:Står nok på oversiden ikke undersiden av clutchen. Men du, hvis tenningen falt på så lav spenning. Sjekket batteriet? Under start?
Prøvd med startkabler med en bil som går. samme problem da.
Ikke fått prøvd spenningen under start på batteriet. har få små hender til å starte bilen når jeg står der bak
får se om jeg det er for sent eller ikke når kona kommer hjem.antar at den faller akkurat like lavt der bak.
Gode strømkabler eller europris, eg har gode kabler da starter det meste når eg setter de på, mens med europris så startet ikke mopeden engang,,
strømkabler fra batteriet mitt eller på startkablene? De jeg har på batteriet har jeg hatt i 3-4 år. skulle være mer enn bra nok.
startkablene aner jeg ikke..
Fred93LE wrote:strømkabler fra batteriet mitt eller på startkablene? De jeg har på batteriet har jeg hatt i 3-4 år. skulle være mer enn bra nok.
startkablene aner jeg ikke..
Startkablene eg tenkte på.. om det er shitty greier så levere de ikke mer støm enn en liten lyspære trenger,,
Da var alt ordnet. RotaryPower hadde bedre startkabler samt at vi lot bilen stå og gå litt før vi prøvde. Da startet den fint. Målte helt nede i 6v på batteriet ved belastning. Dro til mekonomen og fikk nytt batteri..
Og nå starter den som bare det.
Hehe... sånn kan det gå. Det enkle er ofte det beste....