6 trinns kasse
Moderator: Styremedlemmer
-
- Status: Offline
Det er det som er så teit. Man får ca. samme turtall på 6. gir som på 5. gir om ikke enda høyere. Det er derfor alle med 6.trinns i USA ønsker seg 3.6 ( eller aller helst 3.3 diff som er sjeldnere enn ananas ) for å få et 6.gir som "overdrive".
6trinns skifter ikke like silkemykt som 5-trinns heller så den eneste grunnen er egentlig om man skal opp mot 400 hester. (Som eliminerer 99.7 % alle MX5 eiere i Norge...)
6trinns skifter ikke like silkemykt som 5-trinns heller så den eneste grunnen er egentlig om man skal opp mot 400 hester. (Som eliminerer 99.7 % alle MX5 eiere i Norge...)
-
- Status: Offline
-
- Status: Offline
en helt annen kostnad med quaife sats, kontra en brukt 6trinns til noen få tusenlapper..
dessuten er jeg litt skuffet over at de lagde quaife satsen til mx5 såpass full av kompromisser som de gjorde.. skulle jeg først skeia ut så hardt, ville jeg hatt dogshift etc.. siden de fleste som skal ha så sterker girkasser uansett skal ha det til banebruk osv, ser jeg ikke helt grunn til å stappe synkronisering i de kassene..
dessuten er jeg litt skuffet over at de lagde quaife satsen til mx5 såpass full av kompromisser som de gjorde.. skulle jeg først skeia ut så hardt, ville jeg hatt dogshift etc.. siden de fleste som skal ha så sterker girkasser uansett skal ha det til banebruk osv, ser jeg ikke helt grunn til å stappe synkronisering i de kassene..