6 trinns kasse

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

mange av bilene med 6trinns org, har annen utveksling på bakdiff og. dette er noe mange glemmer..
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Det er det som er så teit. Man får ca. samme turtall på 6. gir som på 5. gir om ikke enda høyere. Det er derfor alle med 6.trinns i USA ønsker seg 3.6 ( eller aller helst 3.3 diff som er sjeldnere enn ananas ) for å få et 6.gir som "overdrive".
6trinns skifter ikke like silkemykt som 5-trinns heller så den eneste grunnen er egentlig om man skal opp mot 400 hester. (Som eliminerer 99.7 % alle MX5 eiere i Norge...)
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

enig.. 5trinns kassa i mx5 er vanvittig fin.. så lenge den holder til effekten, er det ingen grunn til å bytte..
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM

Post by TurboLag »

en mulighet er jo å investere i quaife drevsats også da..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

en helt annen kostnad med quaife sats, kontra en brukt 6trinns til noen få tusenlapper..
dessuten er jeg litt skuffet over at de lagde quaife satsen til mx5 såpass full av kompromisser som de gjorde.. skulle jeg først skeia ut så hardt, ville jeg hatt dogshift etc.. siden de fleste som skal ha så sterker girkasser uansett skal ha det til banebruk osv, ser jeg ikke helt grunn til å stappe synkronisering i de kassene..
Post Reply