rasle/tikke lyder mellom 3-5k rpm
Moderator: Styremedlemmer
rasle/tikke lyder mellom 3-5k rpm
Har noen rasle lyder mellom 3-5k rpm.. er enkelte andre ganger også(når jeg går på/av gass)... Noen som hva dette kan være? høres ut som kakling eller lign.. er usikker på hva dette kan være..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Du får håpe at det er varmeskjoldet på eksosrøret som går fra manifoild til katalysator.
Skjoldet er punktsveiset i røret og disse punktene har det med å sprekke.
Dette gir en rasle/klirrelyd på visse turtall.
Skjoldet er punktsveiset i røret og disse punktene har det med å sprekke.
Dette gir en rasle/klirrelyd på visse turtall.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
har funnet ut av problemet nå.. det er ett varmeskjold nesten på begynnelsen av eksosanlegget som har sprekt.. Det jeg nå lurer på om er at jeg kan trygt fjerne dette helt ? hvor mye utslaget gir skjoldet på varme tro?
Mx5 -91 HT
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Status: Offline
-
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Har sanne lyder eg og og det viste seg å komme fra selve lyd demperen helt bakerst...
etteller anna løst fanskap inni der...
etteller anna løst fanskap inni der...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
nå har jeg skrudd vekk endel.. varmeskjoldet ved grenrøret .. og varmeskjoldet etter det.. bråker fortsatt over 4k rpm.. noen som har noen tips? virker som det kommer foran ett sted.. irriterende lyder..
Mx5 -91 HT
virker som det kommer fra motorommet ett sted.. høres ut som banking.. dette skjer kun over 4k rpm stor sett.. også akkurat etter giringer virker det som.. noen som har noen ide?
Ingen av varmeskjoldene.. dem er borte..
Ingen av varmeskjoldene.. dem er borte..

Mx5 -91 HT
disse har oppstått pluselig over natta... har byttet olje og filter i dag også... men lydene er fortsatt der.. er ett eller annet som rasler.. tror jeg skal prøve å ta av reimene ved dynamo og servo senere.. se om det er noe der..
Mx5 -91 HT
har nå fjernet dynamoreim og servoreim.. fortsatt med dette av bråker det.. har også byttet plugger og pluggkabler.. er det noen mekanikere her inne nær vestfold som har lyst til å høre på den? Jeg har egentlig gått tom for ideer..
Mx5 -91 HT
Har du mer info? Som f.eks. er lydene der når du ruser bilen på tomgang, eller kun under kjøring?Pacmania wrote:har nå fjernet dynamoreim og servoreim.. fortsatt med dette av bråker det.. har også byttet plugger og pluggkabler.. er det noen mekanikere her inne nær vestfold som har lyst til å høre på den? Jeg har egentlig gått tom for ideer..
Kommer lyden mest når du går av gassen, eller kan du fremprovosere lyden også på jevn gass eller når du øker gassen?
Se forøvrig også denne:
http://www.miata.net/garage/noises.html
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
er lyder hvis jeg ruser den på tomgang.. og når jeg er kjører... kommer mest når jeg holder jevn gass.. Kommer også når jeg går av gassen noen ganger virker det som. jeg lurer kansje på om det er lager til vannpumpa? vil vannpumpa gå hvis jeg har av dynamo og servo reim? er vannpumpa koblet til reg reima?
Mx5 -91 HT