Vifte/aircondition

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Peschout
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 18 Jan 2004, 01:00
Location: Oslo/Bergen
Status: Offline

Vifte/aircondition

Post by Peschout »

Føler jeg har mange spørsmål, men tar meg likevel friheten:

viften min fungerer bra på 4 (max.). Ellers er den helt død... Noen som vet om det er lett å fikse? Og evt. hvordan det gjøres?

Lurer også på om noen vet hvor i bilen man etterfyller veske til A/C-anlegget. Antar at A/C-motoren virker (turtallet øker når jeg trykker inne A/C-knappen), men jeg får ingen effekt... Har prøvd å finne det både i bøker og på nett, men finner intet...
Mvh,

Christian Peschout Olsen
Rød bil fra 1991, hentet fra Amerika. Med den berømte B-pakken:-)
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

relee som er ødelagt?
User avatar
Peschout
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 18 Jan 2004, 01:00
Location: Oslo/Bergen
Status: Offline

Post by Peschout »

Precious wrote:relee som er ødelagt?
Kanskje, men det jeg lurer på er hvordan jeg kommer til der, og om det er enkelt å få tak i nytt? Evt. om det er noe som kan fikses...?
Mvh,

Christian Peschout Olsen
Rød bil fra 1991, hentet fra Amerika. Med den berømte B-pakken:-)
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Viss bilen har stått en stund så er det nok tomt med kjølemedie.
Tror påfyllingen til AC'n ligger på venstre side av motoren. Se etter noen svarte eller blanke gummi topper.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 270
Location: Ski
Status: Offline

Post by Oas »

Det sitter 2 motstander i forbindelse med viften.
Når viften er på 4 er ikke motstandene koblet inn.
På trinn 1 er begge koblet in og på 2 er den ene, på 3 den andre.
Du kommer til via radio hullet. Sitter bak bryter. Dette kjer helst vis lager i vifta er kranglete slik at den går tungt, bør smøres vis det er tegn til ulyd fra vifta. PS har kun sett på dette på en NB..
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
User avatar
Peschout
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 18 Jan 2004, 01:00
Location: Oslo/Bergen
Status: Offline

Post by Peschout »

Oas wrote:Det sitter 2 motstander i forbindelse med viften.
Når viften er på 4 er ikke motstandene koblet inn.
På trinn 1 er begge koblet in og på 2 er den ene, på 3 den andre.
Du kommer til via radio hullet. Sitter bak bryter. Dette kjer helst vis lager i vifta er kranglete slik at den går tungt, bør smøres vis det er tegn til ulyd fra vifta. PS har kun sett på dette på en NB..
Skal se om jeg får sett på det i helgen. Visten har laget litt ulyder tidlegere... Er CRC å anbefale?

Tror også at jeg kanskje jeg må bytte eksosanlegg også. Huff! Midt i restskattsesongen:-(( Får håpe at jeg finner en logisk løsning på alle mine (og bilens) problemer:-))
Mvh,

Christian Peschout Olsen
Rød bil fra 1991, hentet fra Amerika. Med den berømte B-pakken:-)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

I tilbakebetaling av skattepenger sesongen mener du :)
Peschout wrote: Tror også at jeg kanskje jeg må bytte eksosanlegg også. Huff! Midt i restskattsesongen:-(( Får håpe at jeg finner en logisk løsning på alle mine (og bilens) problemer:-))
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply