Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg sitter å ser litt etter et sett med coilovere som er TUV godkjente (Norge... ARRRRGH) og lurer dermed på om noen har erfaring med coilover sett til NA som det finnes TUV godkjenning til?
Grunn til at jeg vurderer å bytte er at jeg synes eibach fjørene er i mykeste laget, og jeg vil ha justerbar høyde.
Jeg spurte IL om de hadde fjør hardheten (spring rates) på KONI og KW da de selger de men det hadde de ikke, men han (Ingo) sa han ville valgt KW sine coilovere.
We have both systems in stock, i myself would choose the KW inox system, you
will never have a problem to adjust it because of no rost and the system runs
not so strong like the Koni.
KW v1 bruker orginale top mounts
Koni bruker orginale top mounts
Cobra veit jeg ikke enda
Spax RSX har også fått TÜV-godkjenning. Bruker originale topmounts. Har dem på min og er knallfornøyd Hvis du ønsker det kan du sikkert få prøvd dem, bare si fra litt på forhånd
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Vegard wrote:
KW v1 bruker orginale top mounts
Koni bruker orginale top mounts
Cobra veit jeg ikke enda
Jeg har justerbare Gule Koni som jeg installerte for sikkert 5 år siden, og jeg mener å huske at jeg måtte borre ut litt på top mounts for å få det til å passe. Det fulgte instruksjon med på hvordan og hvor mye som skulle borres.... men kanskje Koni har laget nye som passer enda bedre?
Er ganske vanlig det. Må også dette på Tokico, der må man gjøre hullet i toppen til en O, orginalt er det jo en D. Tror de har samme fortsatt ja. Og Koni'ene har vel litt tykkere shaft en orginalt også.
nope-mx5 wrote:KW Variant 1 er vel egentlig rimelig kjipe coilovere.
Litt merkelig, siden man faktisk får Variant 3 (som er knall) til Mx-3 og ikke Mx-5....
Småsært
-n
Slik eg har forstått det så er kw variant 1 for de som ikke har snøring på justering, og kommer ferdig justert ifra benk, variant 2 for de som vet hva de holder på med å kan justere, variant 3 for de meget avanserte disse har vel externe gassbeholdere osv,,
nope-mx5 wrote:KW Variant 1 er vel egentlig rimelig kjipe coilovere.
Litt merkelig, siden man faktisk får Variant 3 (som er knall) til Mx-3 og ikke Mx-5....
Småsært
-n
Slik eg har forstått det så er kw variant 1 for de som ikke har snøring på justering, og kommer ferdig justert ifra benk, variant 2 for de som vet hva de holder på med å kan justere, variant 3 for de meget avanserte disse har vel externe gassbeholdere osv,,
Enig i det Nope, mx-3... Hvem kjører liksom det... hehe. Tror de hadde hatt et større marked i allefall til mx-5.
Er en i USA som hadde v3 på sin, han har nå helt custom KW coilovere... Matt Andrews sin miata jeg tenker på:
nope-mx5 wrote:KW Variant 1 er vel egentlig rimelig kjipe coilovere.
Litt merkelig, siden man faktisk får Variant 3 (som er knall) til Mx-3 og ikke Mx-5....
Småsært
-n
Slik eg har forstått det så er kw variant 1 for de som ikke har snøring på justering, og kommer ferdig justert ifra benk, variant 2 for de som vet hva de holder på med å kan justere, variant 3 for de meget avanserte disse har vel externe gassbeholdere osv,,
Enig i det Nope, mx-3... Hvem kjører liksom det... hehe. Tror de hadde hatt et større marked i allefall til mx-5.
Er en i USA som hadde v3 på sin, han har nå helt custom KW coilovere... Matt Andrews sin miata jeg tenker på:
Angående topmounts, som flere av disse kitene ikke blir levert med, så er dp6061 sine et mulig valg (venter på svar, er usikker om de versjonen han har hittils passer). Skal rapportere tilbake når jeg finner ut om det går eller ei.