...og da starter ikke bilen...
Moderator: Styremedlemmer
...og da starter ikke bilen...
Kulden har kommet til Østfold, og da startet ikke bilen idag.
Starter går rundt, strøm på batteriet har jeg.
Plugger og pluggledninger er forholdsvis nye, og sitter som de skal. Bensin på tanken er det.
Hadde vært fint med veeeeeldig mange tips idag, om hva som kan være årsaken
Starter går rundt, strøm på batteriet har jeg.
Plugger og pluggledninger er forholdsvis nye, og sitter som de skal. Bensin på tanken er det.
Hadde vært fint med veeeeeldig mange tips idag, om hva som kan være årsaken
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Har du mye bensin eller, kan virke som kondens helvette,, har du kjørt med lite bensin i tanken så kan det danne seg kondens (vann) så fryser og plugger hull, da er det bare å vente på mildvær å fylle på noe kondenssprit..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Full tank forrige uke, og hadde noe under kvart tank nå. Sist jeg tanken opp kjørt jeg også på med Omega 992 "Power Jet" dyserens.... Fylte på med 7-8 liter bensin nå, men fortsatt ikke tegn til start. Vrir om nøkkel, og hører at bensinpumpa går...StianOppistov wrote:Har du mye bensin eller, kan virke som kondens helvette,, har du kjørt med lite bensin i tanken så kan det danne seg kondens (vann) så fryser og plugger hull, da er det bare å vente på mildvær å fylle på noe kondenssprit..
Hjelp!!!
Tror jeg fant feilen nå, og håper noen kan gi meg en bekreftelse på at det er riktig det jeg skriver.
Sjekket plugger, og var sikker på at jeg hadde gnist, men neida det var det ikke!! (så kun gnist så vidt det var et par ganger). Forsøkte mange ganger.
Regner da med at coilen er ødelagt?
Noen som er enig i det jeg skriver?
Sjekket plugger, og var sikker på at jeg hadde gnist, men neida det var det ikke!! (så kun gnist så vidt det var et par ganger). Forsøkte mange ganger.
Regner da med at coilen er ødelagt?

Noen som er enig i det jeg skriver?
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 927
Kan jo også være pluggledningene, men mest sansynlig coilen ja, hvis det er lite gnist på ALLE pluggene... Hvordan ser pluggene ut da?
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
- Miatapowers
- 7200 RPM
Om de er tørre og pene, så vil eg heller tro det er bensinleveransen, for om den ikke tenner bensinen så kommer inn, så blir de våte..Larserik wrote:Plugger var pene og tørre, og hadde riktig åpning. Sjekket 3 plugger og så ingenting av gnist på de.....Predator wrote:Kan jo også være pluggledningene, men mest sansynlig coilen ja, hvis det er lite gnist på ALLE pluggene... Hvordan ser pluggene ut da?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
-
- 500 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Da jeg hadde problemer med coilen på min, starta bilen kun da motoren var varm, eller kald. Ikke "lunken".
Jeg hørte at alt var som det skulle bortsett fra at motoren ikke fyra. Jeg kjente også en tydelig dunst av bensin, så det var ikke noen tvil om at den fikk det hvertfall. Noen ganger kunne det også høres ut som den gikk på 3 sylindre de først halve minuttet etter den starta.
Jeg hørte at alt var som det skulle bortsett fra at motoren ikke fyra. Jeg kjente også en tydelig dunst av bensin, så det var ikke noen tvil om at den fikk det hvertfall. Noen ganger kunne det også høres ut som den gikk på 3 sylindre de først halve minuttet etter den starta.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim