Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Liten irriterende ting som har dukket opp igjen på bilen.
Bil starter som oftes på første forsøk, men enkelte ganger kommer den ikke før 3-4 forsøk. Noen som har noen ide, om hva dette kan være?
Bil starter som sagt alltid, men noen ganger må jeg altså ha flere forsøk. Igår startet bil på første forsøk når jeg var ferdig på jobb. Kjørte 200 meter bort i gata, og stoppet bilen for å handle. Når jeg da kom ut igen startet den på 4 forsøk. Merkelig, eller
(Batteriet er forøvrig byttet, og jordledning til batteriet er byttet)
Hører du at den tenner så kan det jo f.eks være brente tennplugger. Starter lett når pluggene er kalde, å tungstartet rett etter du har kjørt når pluggene har blitt varm.
men kan jo vær fler ting.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
mrinzane wrote:Hører du at den tenner så kan det jo f.eks være brente tennplugger. Starter lett når pluggene er kalde, å tungstartet rett etter du har kjørt når pluggene har blitt varm.
men kan jo vær fler ting.
Plugger er bra, nettopp byttet. Problemet er der ikke bare når motor er varm. Kan godt skje motsatt også. Altså start på 3 forsøk når motor er kald, og start med en gang når den er varm.
Idag fra jobb startet den med en gang når den var kaldt, og startet på første forsøk igjen når den var varm.
Problemet er at det ikke er noe system i det.......kommer og går....
Larserik wrote:Noen som har noe formening om det er lambdasonden som kan tulle med meg?
Tviler sterkt på at det er den, den er ikke involvert før du cruiser..
Jeg synes det kan høres ut som en eller annen elektrisk feil som kommer og går. Pluggledninger er OK? Konnektor til coil? Konnektor på "igniter" (hvis du har 1.6 NA) ? Ta opp, rens og spray, sett inn.
Larserik wrote:Noen som har noe formening om det er lambdasonden som kan tulle med meg?
Tviler sterkt på at det er den, den er ikke involvert før du cruiser..
Jeg synes det kan høres ut som en eller annen elektrisk feil som kommer og går. Pluggledninger er OK? Konnektor til coil? Konnektor på "igniter" (hvis du har 1.6 NA) ? Ta opp, rens og spray, sett inn.
tempsensoren sitter i LMM hvis det er innluft tempen du tenkte på.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Gammel tråd, men ser ut som om mine problemer var en kombinasjon av
dårlig plugger, dårlig pluggledninger eller coilen.
Alt dette er byttet nå, og bil starter som bare det
Ja, vann i plugghullene er det ikke lurt å kjøre rundt med.
Det har ført til brent coil, plugger og pluggledninger på Leopold også.
Moral: Tørr topp
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package