skifte av regreim
Moderator: Styremedlemmer
skifte av regreim
Skal skifte registerreim til våren og lurer på om det er noe annet som kanskje skulle vært skiftet i toppen med samme? slikt som dyser, ventiler eller fjærer osv? motoren har gått 190.000
Takker for svar
Takker for svar
90' MX-5 - 1,6l
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
hehe, ventilløfterne rengjør du ja. må være eneste du rengjør når du skrur motor 
om løfterne ikke lager noe plagsom lyd, så lar jeg dem være.. men bytter vannpumpe, simring på oljepumpa, og spennrulle/løpehjul/fjær til regreima. selvsagt også servoreima osv samtidig siden den først er av.

om løfterne ikke lager noe plagsom lyd, så lar jeg dem være.. men bytter vannpumpe, simring på oljepumpa, og spennrulle/løpehjul/fjær til regreima. selvsagt også servoreima osv samtidig siden den først er av.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Miatapowers
- 7200 RPM
Skal ikke vera for rent,Harald wrote:hehe, ventilløfterne rengjør du ja. må være eneste du rengjør når du skrur motor

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
- Miatapowers
- 7200 RPM
ett stk liten bøtte med diesel,BaktusBror wrote:har du oppskriften på å rengjøre løfterne, Stian?
en stk høgre hanske av tynn godt skinn,
eventuelt en tang.
Man tar på hansken, pga mindre smertefult, man holder løftern i handa, kakker den ned i eventuelt en mykere tresort, etter noen kraftige kakk, så kommer innmaten ut, ver litt forsiktig og følg med på at den løsner, dra ut og demonter tappen videre, man bør ikke blande alle løfter delene, men det gjør eg, spiller ikke så mye rolle tror eg, eg lar de ligge i diesel over natta, setter de isammen igjen, for å slippe tikking i opp til en time så kan man forhandsfylle de med tynn olje, eg gidder ikke dette,
Man kan også bruke en meget god tang og dra ut innmaten, har gjort det før, men har ikke god nok tang nå,,

skulle det vera mye interesse for dette, så kan eg lage en how to med bilder, har 31 stk løftere i ett kar allerede,

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
Du trenger ikke noe info på rengjøre løfterne, du har jo en 1999 modell, de har faste løftere, og ikke hydrauliskePerChr wrote:hadde satt meget stor pris på en howto![]()
siden jeg er veldig blank på emnet
Men kan lage en liten how to do, men nå skal eg ut å sladde, kom endelig snø her, men kanskje det kommer noen bilder senere idag, eller i morgen..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH