Honda S2000 - er den et alternativ?
Moderator: Styremedlemmer
Honda S2000 - er den et alternativ?
Hei folkens
Jeg hadde en MX5 som jeg måtte selge for noen år siden da jeg flyttet fra landet. Ser nå på muligheten å kjøpe den samme typen tilbake, men har da også kommet over en Honda S2000
Har noen her erfaring med den?
Jeg forstår jo at det er en bias i denne gruppen, men skulle gjerne hørt litt fra dere om noen har meninger på hvorfor den ikke er like bra, driftsikker etc.
Mvh
Rasmus
Jeg hadde en MX5 som jeg måtte selge for noen år siden da jeg flyttet fra landet. Ser nå på muligheten å kjøpe den samme typen tilbake, men har da også kommet over en Honda S2000
Har noen her erfaring med den?
Jeg forstår jo at det er en bias i denne gruppen, men skulle gjerne hørt litt fra dere om noen har meninger på hvorfor den ikke er like bra, driftsikker etc.
Mvh
Rasmus
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Ja hva mener du med det, en kompis hadde s2000, den kostet 200000 mer enn min nb, og hadde mye mer problemer,Tonning:) wrote:Driftssikkerhet og prisforskjell..
min nb med supercharger holdt den liksom greit,
men er mer komfort i s2000, de er større, osv osv, man kan sikkert ikke sammenligne disse helt,
men mx5 gir meg nok kjøreglede

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Jeg tror den er minst like bra. Motoren er helt klart bedre. Hva gjelder sammenligninger med overladede MX5 så kan det samme gjøres med en S2000, og da snakker vi sinnsyke tall.
Honda lager generelt bra biler og S2000 er trolig det beste og kuleste de har laget hva gjelder biler det går å bruke til hverdags.
Hva gjelder trim, styling og tuning er vel utvalget omtrent som for MX.
Honda lager generelt bra biler og S2000 er trolig det beste og kuleste de har laget hva gjelder biler det går å bruke til hverdags.
Hva gjelder trim, styling og tuning er vel utvalget omtrent som for MX.
Studerer for tiden i Sveits og har sett en S2000 fra 2005 som har gått 28k km og som er til salgs for NOK216k. Men det er jo klart før den tolles da...
Dere nevner her at den er litt mer hissig en MX5´en.... så da kjennes vel det også på lommeboken når den isåfall skulle tolles hjem til norge.
Har noen vært igjennom en slik prosess med en S2000 og har en ball-park figure på hva det ville koste ekstra å få den inn i norge? (altså ikke transport da jeg lett ville kunne kjøre den opp selv)
Takk of all input
Dere nevner her at den er litt mer hissig en MX5´en.... så da kjennes vel det også på lommeboken når den isåfall skulle tolles hjem til norge.
Har noen vært igjennom en slik prosess med en S2000 og har en ball-park figure på hva det ville koste ekstra å få den inn i norge? (altså ikke transport da jeg lett ville kunne kjøre den opp selv)
Takk of all input
- tness
- 6500 RPM
Hva med denne da
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13077297
125tusen pluss 120tusen i engangsavgift.
Den blir vel mye billigere en den du har sett på i sveits?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13077297
125tusen pluss 120tusen i engangsavgift.
Den blir vel mye billigere en den du har sett på i sveits?
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
Jeg må vel også henge meg på at S2000 er en rå bil.
Spørsmålet er om den ikke er litt "for rå"...
Med det mener jeg at den er vel strengt tatt mest morsom over 5500 rpm og med den girutvekslinga så blir den vel kanskje ikke så anvendelig på norske veier.
En rå bil, men den må vel helst ha 140 km/t ++ før å bli satt på prøve og da er det vel fort lappen ryker.
Man blir vel liggende å gire ned i andre hele tida for å få det latterlige draget og den suverene lyden.
Kanskje noe av det samme arildh skrev litt om ifbm. salget av NSX'en hans.
Er bare litt av det inntrykket jeg har fått fra tester jeg har vært borti.
Ikke for å være gledesdreper eller noe men MX'en er vel noe mer anvendelig i 2/3/4-årstids-Norge.
Har ikke prøvd bilen så det er mulig jeg er helt på bærtur...
mvh
Fornuftig-Uggla
Med det mener jeg at den er vel strengt tatt mest morsom over 5500 rpm og med den girutvekslinga så blir den vel kanskje ikke så anvendelig på norske veier.
En rå bil, men den må vel helst ha 140 km/t ++ før å bli satt på prøve og da er det vel fort lappen ryker.
Man blir vel liggende å gire ned i andre hele tida for å få det latterlige draget og den suverene lyden.
Ikke for å være gledesdreper eller noe men MX'en er vel noe mer anvendelig i 2/3/4-årstids-Norge.
Har ikke prøvd bilen så det er mulig jeg er helt på bærtur...

mvh
Fornuftig-Uggla
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Tipper på rundt 200k i avgifter, lykke tilRasmus79 wrote:Studerer for tiden i Sveits og har sett en S2000 fra 2005 som har gått 28k km og som er til salgs for NOK216k. Men det er jo klart før den tolles da...
Takk of all input

De er litt overpriste i min mening i forhold til årsmodeller osv. Men råe biler.
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
ja, de holder seg veldig godt i pris! men det hadde vel en råere mx-5 gjort også, eks. msm?
s2000 er jo basert på alle de samme prinsippene som våre biler er basert på...
jeg vet om flere i landet her som bruker bilen hele året og er veldig fornøyd med fremkommelighet og kjøreegenskaper gjennom alle årstider...
Ser lenger opp her at noen ikke regner den som en driftsikker bil? Har da aldri sett noe om at denne skal lide av flere feil enn andre japanske biler av tilsvarende årsmodeller....
s2000 er jo basert på alle de samme prinsippene som våre biler er basert på...
jeg vet om flere i landet her som bruker bilen hele året og er veldig fornøyd med fremkommelighet og kjøreegenskaper gjennom alle årstider...
Ser lenger opp her at noen ikke regner den som en driftsikker bil? Har da aldri sett noe om at denne skal lide av flere feil enn andre japanske biler av tilsvarende årsmodeller....
- Miatapowers
- 7200 RPM
Du er ikkje på bærtur, samme inntrykket eg fikk av faktisk å kjøre en slik bil en hel dag, men vil tro denne er helt syk dårlig på vinterføre,, pga den var rimelig dau før turtallet klikket inn,, nervøs var den på ræva også, og aldri har eg sett en slik på vinterføre kan det vera en grunn til.,uggla wrote:Jeg må vel også henge meg på at S2000 er en rå bil.
Har ikke prøvd bilen så det er mulig jeg er helt på bærtur...![]()
mvh
Fornuftig-Uggla
Hadde eg hatt pengene, så hadde ikke eg byttet til s2000, som nå er blitt en gammel bil, og eg kunne fått så mye annet så faktisk frister mer for de pengene, feks mazdaspeed mx.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Kan vell komme med noen innspill hær da jeg har vært igjennom både org. Mx5, Overladet Mx5, standard S2000 og snart overladet S2000.
Jeg hadde det like moro i Mx5'n som med S2000 når det kom til landeveiskjøring. Uten tvil
Men på bane så er det 2 forskjellige biler, så klart man kan kjøpe en MSM og deretter bruke penger på å utvikle denne til en om ikke bedre banebil enn S2000 men dette er det ikke alle som ønsker.
Noen minuser er det med begge bilene uansett
S2000:
"Masete" motor
Lett på hekken
Dyre deler
Dyr forsikring hos de fleste
Mx5: (har desverre ikke fått prøve en MSM)
Litt lat motor
Ikke no utpreget banebil orginalt
Føles liten
Har du råd så kjøp en S2000, vil du ha en lignende bil i en billigere prisklasse kjøp Mx5
Driftsikkerhet får du i begge bilene mener jeg.
Morten
Jeg hadde det like moro i Mx5'n som med S2000 når det kom til landeveiskjøring. Uten tvil
Men på bane så er det 2 forskjellige biler, så klart man kan kjøpe en MSM og deretter bruke penger på å utvikle denne til en om ikke bedre banebil enn S2000 men dette er det ikke alle som ønsker.
Noen minuser er det med begge bilene uansett
S2000:
"Masete" motor
Lett på hekken
Dyre deler
Dyr forsikring hos de fleste
Mx5: (har desverre ikke fått prøve en MSM)
Litt lat motor
Ikke no utpreget banebil orginalt
Føles liten
Har du råd så kjøp en S2000, vil du ha en lignende bil i en billigere prisklasse kjøp Mx5

Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.