Honda S2000 - er den et alternativ?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Rasmus79
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 139
Joined: 21 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Honda S2000 - er den et alternativ?

Post by Rasmus79 »

Hei folkens

Jeg hadde en MX5 som jeg måtte selge for noen år siden da jeg flyttet fra landet. Ser nå på muligheten å kjøpe den samme typen tilbake, men har da også kommet over en Honda S2000
Har noen her erfaring med den?
Jeg forstår jo at det er en bias i denne gruppen, men skulle gjerne hørt litt fra dere om noen har meninger på hvorfor den ikke er like bra, driftsikker etc.

Mvh
Rasmus
2005 Mx5 1.6L 110hp
Nordic Green Mica

http://rasmus79.blogspot.com/
Tonning
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 14 Oct 2007, 13:01
Medlemsnummer: 676
Location: Skien
Status: Offline

Post by Tonning »

Driftssikkerhet og prisforskjell..
[o] '03 Volvo XC90 2.5T
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Tonning:) wrote:Driftssikkerhet og prisforskjell..
Ja hva mener du med det, en kompis hadde s2000, den kostet 200000 mer enn min nb, og hadde mye mer problemer,
min nb med supercharger holdt den liksom greit,

men er mer komfort i s2000, de er større, osv osv, man kan sikkert ikke sammenligne disse helt,
men mx5 gir meg nok kjøreglede
:lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg tror den er minst like bra. Motoren er helt klart bedre. Hva gjelder sammenligninger med overladede MX5 så kan det samme gjøres med en S2000, og da snakker vi sinnsyke tall.
Honda lager generelt bra biler og S2000 er trolig det beste og kuleste de har laget hva gjelder biler det går å bruke til hverdags.
Hva gjelder trim, styling og tuning er vel utvalget omtrent som for MX.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt en s2000.
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Hadde jeg hatt penger til overs hadde jeg vurdert å kjøpe en s2000.

Kjører mx5 fordi jeg ikke driter penger.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
Rasmus79
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 139
Joined: 21 Sep 2005, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Rasmus79 »

Studerer for tiden i Sveits og har sett en S2000 fra 2005 som har gått 28k km og som er til salgs for NOK216k. Men det er jo klart før den tolles da...
Dere nevner her at den er litt mer hissig en MX5´en.... så da kjennes vel det også på lommeboken når den isåfall skulle tolles hjem til norge.

Har noen vært igjennom en slik prosess med en S2000 og har en ball-park figure på hva det ville koste ekstra å få den inn i norge? (altså ikke transport da jeg lett ville kunne kjøre den opp selv)

Takk of all input
2005 Mx5 1.6L 110hp
Nordic Green Mica

http://rasmus79.blogspot.com/
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

Hva med denne da
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13077297
125tusen pluss 120tusen i engangsavgift.
Den blir vel mye billigere en den du har sett på i sveits?
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

s2000 har jo soft top den også da, grei plass i bagasjen...

Det er en bil jeg har lovt meg at jeg skal ha en gang i løpet av livet, lukter midtlivskrise lang vei:P
tazie
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 06 Dec 2008, 19:41
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by tazie »

Jeg kikka faktisk på S2000 og Z4 før jul.. Hadde tenkt og bruke noen kroner på bil, Men endte opp med en MX-5 istedet, hehe :)
91' MX-5 1,6
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Jeg må vel også henge meg på at S2000 er en rå bil.

Spørsmålet er om den ikke er litt "for rå"...
Med det mener jeg at den er vel strengt tatt mest morsom over 5500 rpm og med den girutvekslinga så blir den vel kanskje ikke så anvendelig på norske veier.
En rå bil, men den må vel helst ha 140 km/t ++ før å bli satt på prøve og da er det vel fort lappen ryker.
Man blir vel liggende å gire ned i andre hele tida for å få det latterlige draget og den suverene lyden.
Kanskje noe av det samme arildh skrev litt om ifbm. salget av NSX'en hans.
Er bare litt av det inntrykket jeg har fått fra tester jeg har vært borti.

Ikke for å være gledesdreper eller noe men MX'en er vel noe mer anvendelig i 2/3/4-årstids-Norge.

Har ikke prøvd bilen så det er mulig jeg er helt på bærtur... :wink:

mvh
Fornuftig-Uggla
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Rasmus79 wrote:Studerer for tiden i Sveits og har sett en S2000 fra 2005 som har gått 28k km og som er til salgs for NOK216k. Men det er jo klart før den tolles da...
Dere nevner her at den er litt mer hissig en MX5´en.... så da kjennes vel det også på lommeboken når den isåfall skulle tolles hjem til norge.

Har noen vært igjennom en slik prosess med en S2000 og har en ball-park figure på hva det ville koste ekstra å få den inn i norge? (altså ikke transport da jeg lett ville kunne kjøre den opp selv)

Takk of all input
Tipper på rundt 200k i avgifter, lykke til ;)

De er litt overpriste i min mening i forhold til årsmodeller osv. Men råe biler.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

ja, de holder seg veldig godt i pris! men det hadde vel en råere mx-5 gjort også, eks. msm?
s2000 er jo basert på alle de samme prinsippene som våre biler er basert på...
jeg vet om flere i landet her som bruker bilen hele året og er veldig fornøyd med fremkommelighet og kjøreegenskaper gjennom alle årstider...
Ser lenger opp her at noen ikke regner den som en driftsikker bil? Har da aldri sett noe om at denne skal lide av flere feil enn andre japanske biler av tilsvarende årsmodeller....
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

uggla wrote:Jeg må vel også henge meg på at S2000 er en rå bil.

Spørsmålet er om den ikke er litt "for rå"...
Med det mener jeg at den er vel strengt tatt mest morsom over 5500 rpm og med den girutvekslinga så blir den vel kanskje ikke så anvendelig på norske veier.
En rå bil, men den må vel helst ha 140 km/t ++ før å bli satt på prøve og da er det vel fort lappen ryker.
Man blir vel liggende å gire ned i andre hele tida for å få det latterlige draget og den suverene lyden.
Kanskje noe av det samme arildh skrev litt om ifbm. salget av NSX'en hans.
Er bare litt av det inntrykket jeg har fått fra tester jeg har vært borti.

Ikke for å være gledesdreper eller noe men MX'en er vel noe mer anvendelig i 2/3/4-årstids-Norge.

Har ikke prøvd bilen så det er mulig jeg er helt på bærtur... :wink:

mvh
Fornuftig-Uggla
Du er ikkje på bærtur, samme inntrykket eg fikk av faktisk å kjøre en slik bil en hel dag, men vil tro denne er helt syk dårlig på vinterføre,, pga den var rimelig dau før turtallet klikket inn,, nervøs var den på ræva også, og aldri har eg sett en slik på vinterføre kan det vera en grunn til.,

Hadde eg hatt pengene, så hadde ikke eg byttet til s2000, som nå er blitt en gammel bil, og eg kunne fått så mye annet så faktisk frister mer for de pengene, feks mazdaspeed mx.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Kan vell komme med noen innspill hær da jeg har vært igjennom både org. Mx5, Overladet Mx5, standard S2000 og snart overladet S2000.

Jeg hadde det like moro i Mx5'n som med S2000 når det kom til landeveiskjøring. Uten tvil

Men på bane så er det 2 forskjellige biler, så klart man kan kjøpe en MSM og deretter bruke penger på å utvikle denne til en om ikke bedre banebil enn S2000 men dette er det ikke alle som ønsker.

Noen minuser er det med begge bilene uansett

S2000:

"Masete" motor
Lett på hekken
Dyre deler
Dyr forsikring hos de fleste

Mx5: (har desverre ikke fått prøve en MSM)
Litt lat motor
Ikke no utpreget banebil orginalt
Føles liten

Har du råd så kjøp en S2000, vil du ha en lignende bil i en billigere prisklasse kjøp Mx5 :D Driftsikkerhet får du i begge bilene mener jeg.


Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Post Reply