NSK kjøring på Rudskogen 27/04
Moderator: Styremedlemmer
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
NSK kjøring på Rudskogen 27/04
Årets første banetreff i regi av NSK
http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... icleID=134
Jeg satser på å ta turen dit, om bilen holder på AutoX på søndag.
Hadde vært moro om flere herfra ble med.
http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... icleID=134
Jeg satser på å ta turen dit, om bilen holder på AutoX på søndag.
Hadde vært moro om flere herfra ble med.
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Da var årets første banekjøring vel overstått. En flott kveld på Rudskogen med mange spennede biler og se på som det alltid er på NSK treffene. Tipper vi var i overkant av 50 biler som kjørte. Så de fleste fikk kjørt det de orket, køen i depoet ble aldrig skremmende lang
Savnet flere herfra dog, Rudolf skulle ikke du trene til Nurburgring , Totalt var vi 3 MX5´er som kjørte denne kvelden, en sort NA (90HK) som eieren hadde hatt i under en uke, og en NC med hardtop tak og gatesliks (205/55/16) i tillegg til meg. NC med senk og gatesliks ser tøft ut!
Kvelden startet med litt trøbbel for min del, merket noe som minte om tenningsbank på andre runden, samtidig som jeg så at jeg den gikk vel magert over 5000rpm . Sa da bar det rett i depo og juster til fetere blanding og kraftig tilbakestillingen av tenningen (10 grader over 5000rpm) for å sikre trygg kjøring resten av kvelden (må få somlet meg til å montere brebandslamdaen jeg har liggende så jeg kan få tunnet bilen skikkelig i forhold til AF forholdet)
Såpass få biler som kjørte betød at jeg fikk med meg i overkant av 60 runder iløpet av de 3,5 timene jeg var der. Dette holdt til å tømme tanken som jeg fylte i Spydeberg på vei nedover
Dessverre viste Nokia N85 min seg og oppføre seg noe ustabilt ved at den flere ganger stoppet RaceChrono applikasjonen, så jeg fikk bare logget rundetid på 33 av rundene. Beste tiden min for kvelden ble 1.11.3 , teoretisk bestetid var 1.07.3 så jeg har noe å strekke meg mot iløpet av sesongen
Ellers begynner jeg nå å se tydelig "Rudskogen" slitasje på venster hjul foran og bak..
Kveldens morsomste episode var likevel når jeg stod i depo og pakket, og en rød RUF tunnet 964 stoppet bak meg og eieren kom og sa han var mektig imponert over farten i MXen min og lurte på hvor mange hester jeg hadde, siden han ikke hadde klart og henge på meg med unntak av langstreket. Sånt er alltid morosomt å høre, er jo det som er gøy og få de i langt dyrer biler til å heve litt på øyebryna når en liten japse til en en brøkdel av prisen skremmer dem litt Tipper han var ennå mer uerfaren på bane enn meg
Et lite stemningsbilde tatt av en som kaller seg Janson på Honda forumet:
Savnet flere herfra dog, Rudolf skulle ikke du trene til Nurburgring , Totalt var vi 3 MX5´er som kjørte denne kvelden, en sort NA (90HK) som eieren hadde hatt i under en uke, og en NC med hardtop tak og gatesliks (205/55/16) i tillegg til meg. NC med senk og gatesliks ser tøft ut!
Kvelden startet med litt trøbbel for min del, merket noe som minte om tenningsbank på andre runden, samtidig som jeg så at jeg den gikk vel magert over 5000rpm . Sa da bar det rett i depo og juster til fetere blanding og kraftig tilbakestillingen av tenningen (10 grader over 5000rpm) for å sikre trygg kjøring resten av kvelden (må få somlet meg til å montere brebandslamdaen jeg har liggende så jeg kan få tunnet bilen skikkelig i forhold til AF forholdet)
Såpass få biler som kjørte betød at jeg fikk med meg i overkant av 60 runder iløpet av de 3,5 timene jeg var der. Dette holdt til å tømme tanken som jeg fylte i Spydeberg på vei nedover
Dessverre viste Nokia N85 min seg og oppføre seg noe ustabilt ved at den flere ganger stoppet RaceChrono applikasjonen, så jeg fikk bare logget rundetid på 33 av rundene. Beste tiden min for kvelden ble 1.11.3 , teoretisk bestetid var 1.07.3 så jeg har noe å strekke meg mot iløpet av sesongen
Ellers begynner jeg nå å se tydelig "Rudskogen" slitasje på venster hjul foran og bak..
Kveldens morsomste episode var likevel når jeg stod i depo og pakket, og en rød RUF tunnet 964 stoppet bak meg og eieren kom og sa han var mektig imponert over farten i MXen min og lurte på hvor mange hester jeg hadde, siden han ikke hadde klart og henge på meg med unntak av langstreket. Sånt er alltid morosomt å høre, er jo det som er gøy og få de i langt dyrer biler til å heve litt på øyebryna når en liten japse til en en brøkdel av prisen skremmer dem litt Tipper han var ennå mer uerfaren på bane enn meg
Et lite stemningsbilde tatt av en som kaller seg Janson på Honda forumet:
Jeg er helt sjuk... :(
J... jobben som måtte legge et møte til et slikt tidspunkt.
Jeg vil også kjøre på bane, men det er heldigvis kjøring lørdag den 09.05.
Håper det da kommer noen som vil holde meg med selskap.
Jeg vil også kjøre på bane, men det er heldigvis kjøring lørdag den 09.05.
Håper det da kommer noen som vil holde meg med selskap.
"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"
-1990 MX-5
-1994 MX-5 1,8 Delebil
x2000 MX-5
-1990 MX-5
-1994 MX-5 1,8 Delebil
x2000 MX-5
banekjøring er ikke dyrt synes jeg.. det er mye annet piss man bruker 600kr på.. og man får kjørt MYYYYYYE mer enn for de 300kr på gardermoen. der er det ingen som klager.. men poengløst av deg å syte over sånt nope... du kommer aldri til å stille på no banekjøring uansett
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Tja, det er dyrt når man ikke har noe jobb...
Og om jeg kommer meg på bane eller ei, er helt avhengig av hvordan regler de kjører på.
Må jeg ha taket igjen og hjelm på hodet, er det fysisk umulig å sitte i bilen for min del. Så da gjenstår det å finne stol som passer både til meg og bilen... som i tillegg lar meg komme lavt nok.
-n
Og om jeg kommer meg på bane eller ei, er helt avhengig av hvordan regler de kjører på.
Må jeg ha taket igjen og hjelm på hodet, er det fysisk umulig å sitte i bilen for min del. Så da gjenstår det å finne stol som passer både til meg og bilen... som i tillegg lar meg komme lavt nok.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- 7200 RPM
- Posts: 1280
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Det er ulempen med å ha en bil som passer akkurat, og hovedgrunnen til at jeg nesten ikke har kjørt på bane de siste 2 sessongene.nope-mx5 wrote: Må jeg ha taket igjen og hjelm på hodet, er det fysisk umulig å sitte i bilen for min del.
-n
NSK tillater vel fortsatt topp-løs kjøring, så jeg skal prøve å få med meg noen banedager med de i år.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Om de godtar det, så blir det nok kjøring med de for min del og.motorhead wrote:Det er ulempen med å ha en bil som passer akkurat, og hovedgrunnen til at jeg nesten ikke har kjørt på bane de siste 2 sessongene.nope-mx5 wrote: Må jeg ha taket igjen og hjelm på hodet, er det fysisk umulig å sitte i bilen for min del.
-n
NSK tillater vel fortsatt topp-løs kjøring, så jeg skal prøve å få med meg noen banedager med de i år.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
NSK tillater fortsatt topp-løs kjøring
Apropo pris er jeg enig med Harald. Søndag var jeg på Autox, betalte 300kr og fikk kjørte 15 min totalt på 9timer. Mandag var det banekjøring, betalte 600kr og kjørte 70 min totalt på 3,5 timer.
Klager ikke på prisen på noen av arrangementene, men vil si det er absolutt mest "bang for the bucks" å reise på bane
Apropo pris er jeg enig med Harald. Søndag var jeg på Autox, betalte 300kr og fikk kjørte 15 min totalt på 9timer. Mandag var det banekjøring, betalte 600kr og kjørte 70 min totalt på 3,5 timer.
Klager ikke på prisen på noen av arrangementene, men vil si det er absolutt mest "bang for the bucks" å reise på bane
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Mandag prioriterte jeg å få levert Leopold til lakkering.AJF wrote: Savnet flere herfra dog, Rudolf skulle ikke du trene til Nurburgring ,
(Sånn er det når man har flere biler )
Men f.k. mandag deltar jeg på lisenskurs og trening på Vålerbanen.
Så jeg tar det i riktig rekkefølge og deltar både med Rudolf og en Racing-rigget bil.
So, watch out .....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package