Da var årets første banekjøring vel overstått. En flott kveld på Rudskogen med mange spennede biler og se på som det alltid er på NSK treffene. Tipper vi var i overkant av 50 biler som kjørte. Så de fleste fikk kjørt det de orket, køen i depoet ble aldrig skremmende lang
Savnet flere herfra dog, Rudolf skulle ikke du trene til Nurburgring

, Totalt var vi 3 MX5´er som kjørte denne kvelden, en sort NA (90HK) som eieren hadde hatt i under en uke, og en NC med hardtop tak og gatesliks (205/55/16) i tillegg til meg. NC med senk og gatesliks ser tøft ut!
Kvelden startet med litt trøbbel for min del, merket noe som minte om tenningsbank på andre runden, samtidig som jeg så at jeg den gikk vel magert over 5000rpm

. Sa da bar det rett i depo og juster til fetere blanding og kraftig tilbakestillingen av tenningen (10 grader over 5000rpm) for å sikre trygg kjøring resten av kvelden

(må få somlet meg til å montere brebandslamdaen jeg har liggende så jeg kan få tunnet bilen skikkelig i forhold til AF forholdet)
Såpass få biler som kjørte betød at jeg fikk med meg i overkant av 60 runder iløpet av de 3,5 timene jeg var der. Dette holdt til å tømme tanken som jeg fylte i Spydeberg på vei nedover
Dessverre viste Nokia N85 min seg og oppføre seg noe ustabilt ved at den flere ganger stoppet RaceChrono applikasjonen, så jeg fikk bare logget rundetid på 33 av rundene. Beste tiden min for kvelden ble 1.11.3 , teoretisk bestetid var 1.07.3 så jeg har noe å strekke meg mot iløpet av sesongen
Ellers begynner jeg nå å se tydelig "Rudskogen" slitasje på venster hjul foran og bak..
Kveldens morsomste episode var likevel når jeg stod i depo og pakket, og en rød RUF tunnet 964 stoppet bak meg og eieren kom og sa han var mektig imponert over farten i MXen min og lurte på hvor mange hester jeg hadde, siden han ikke hadde klart og henge på meg med unntak av langstreket. Sånt er alltid morosomt å høre, er jo det som er gøy og få de i langt dyrer biler til å heve litt på øyebryna når en liten japse til en en brøkdel av prisen skremmer dem litt

Tipper han var ennå mer uerfaren på bane enn meg
Et lite stemningsbilde tatt av en som kaller seg Janson på Honda forumet: