Kan være så enkelt at NB fjærene er litt stivere en NA, siden NB veier ca. 100kg mer.
Forundrer meg ikke om de passer rett på uten problemer.
Problemet blir selvsagt at Biltilsynet er veldig firkantet og A4 når det gjelder endringer på biler.
Tror det nesten er umulig å få godkjent ting på skjønn lenger, selv om jeg mener det står i diverse reglement.
-n
Skifte fjører på miata`n..
Moderator: Styremedlemmer
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Disse fjørene skal på bilen min!
Hehe... No problem mx-jan, men takker selvsagt for returtilbudet! 
Setter de på, tar en 4-hjulskontroll og har med meg tüv-papirene i bilen.. Han jeg godkjenner bilen hos (eu) er ikke så sinnsykt firkantet, har i allefall ikke vært det før! Skal i følge papirer senke 35mm, så bilen blir ikke skamsenka, så jeg tviler noen "uvitende" merker noe ved av å se på bilen.. Tror nesten de ser mere på dekkene og felgene..


Setter de på, tar en 4-hjulskontroll og har med meg tüv-papirene i bilen.. Han jeg godkjenner bilen hos (eu) er ikke så sinnsykt firkantet, har i allefall ikke vært det før! Skal i følge papirer senke 35mm, så bilen blir ikke skamsenka, så jeg tviler noen "uvitende" merker noe ved av å se på bilen.. Tror nesten de ser mere på dekkene og felgene..

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Kan informere om at fjærene passer rett på, sitter helt perfekt i festene på demperen bak! Har ikke kommet meg til fronten enda, det kommer i morgen..
Senkinga derimot var det så som så med, ingen store synlige forskjeller før og etter, selv om fjæra er kortere, nesten 3 "ringer" i forhold til orginalt..
Veit ikke om dette vil endre seg noe etter litt kjøring, men det gir jo mening at den ikke senker så mye hvis den er beregnet for en bil som er litt tyngre.. Må være det idèelle for folk som ikke vil ha bilen enormt lav eller har myyyyye bilstereo, eller vektløfterutstyr baki..
Blir nytt understell til sommeren, litt usikker på om jeg bare kjøper nye fjærer i og med at demperene på bilen min viser seg å være KYB gassdempere og i svært god stand, dog ikke justerbare, men det bryr jeg meg ikke så mye om.. Det enkle er ofte det beste..
Og jobben bak, den er noe de fleste får til tror jeg..
Senkinga derimot var det så som så med, ingen store synlige forskjeller før og etter, selv om fjæra er kortere, nesten 3 "ringer" i forhold til orginalt..
Veit ikke om dette vil endre seg noe etter litt kjøring, men det gir jo mening at den ikke senker så mye hvis den er beregnet for en bil som er litt tyngre.. Må være det idèelle for folk som ikke vil ha bilen enormt lav eller har myyyyye bilstereo, eller vektløfterutstyr baki..

Blir nytt understell til sommeren, litt usikker på om jeg bare kjøper nye fjærer i og med at demperene på bilen min viser seg å være KYB gassdempere og i svært god stand, dog ikke justerbare, men det bryr jeg meg ikke så mye om.. Det enkle er ofte det beste..
Og jobben bak, den er noe de fleste får til tror jeg..

Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline