Har siden jeg kjøpte bilen hatt en eller annen mystisk ulyd i styring/forstilling. Har sjekka at alt sitter fast når bilen har stått jekka opp osv, ikke funnet noe.. Nå har ulyden "eskalert", tror jeg da.. Eller var det tilfeldig tro?
Uansett, nå får jeg en stykk "klokk" for hver gang jeg vrir rattet raskt fra side til side når bilen står stille. Vrir jeg rattet vanlig til en side og så rolig til andre høres ingenting, kun når jeg "tuller" bak rattet raskt fra side til side... I ro.. I fart høres ingenting..
Fikk noen til å gjøre denne bevegelsen på rattet mens jeg kikka under, kom fra venstre side foran, når jeg kikka inn så det ut som slakk i "styrestaget" Når jeg kjente på det så kjentes det ut som det var noe løst akkurat i det hjulet ble vridd fra en retning til en annen..
Vil dette tilsi at dette staget/kula i enden er slitt tro??
Ligner på dette;
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/744
Finnes det noen der ute som har litt mer peiling enn meg, og kjenner symptomer, eventuellt hva som bør gjøres og om den delen jeg har funnet på mx5parts i så fall er løsningen??

Mener å erindre at jeg byttet dette på en Sierra jeg hadde, relativ grei jobb bare man er nøye på å få det rett..