BSP Low Profile og EU godkjenning...ops
Moderator: Styremedlemmer
Du må ha en tenningslampe (fåes kjøpt på f.eks. biltema) for å lese av tenning og tenningstidspunkt.Karstein313 wrote: hvordan sjekker man foresten hvor mange grader tennigen er stilt til?
Det finnes ikke mange slanger og ledninger mellom motor-eksos..Karstein313 wrote: Verkstedsmannen nevnte også at det kunne være lekk et sted mellom motor-eksos, at den trakk inn luft, det marerittet med å sjekke alle slanger og ledninger håper jeg at jeg slipper.

Katalysatoren er også en feilkilde...Karstein313 wrote: Jeg sitter litt igjen og frykter at det er selve katalysatoren som har gitt seg, men håper i det lengste (lyden av fingre som krysses)
Det beste er selvsagt å begynne med vanlige vedlikeholdsting som f.eks. å skifte plugger og pluggledning, og ta det fra der....
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Hvis katalysatoren er gåen, så vil vel bilen gå dårlig ?Karstein313 wrote:Jeg sitter litt igjen og frykter at det er selve katalysatoren som har gitt seg, men håper i det lengste (lyden av fingre som krysses)
Karstein
Hva med å låne katalysator, og kjøre med "test-pipe" resten av året ?
Men da kan du vel bare kjøre på bane

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Karstein313
- 0 RPM
- Status: Offline
Hurra 
GODKJENT....
Satte inn de "gamle" nærlysene som stod på den før, dette er samme lamper som de nye, men med "amerikansk" nærlys glass. Det hadde han ikke noe problem med å godkjenne.
Byttet plugger, dyse rens på tanken, og byttet luft filter. Luftfilteret så ut som et oljefilter når jeg tok det av, så bilen har plutselig fått luft til nye hestekrefter
Et lite spørsmål, UllernBil skulle ha 300 kr for luftfilter, TorshovBil 59,- jeg valgte øko versjonen, og den hadde et litt annet utseende, men er det noen
som har erfaringer med det ene eller andre filteret.
For å oppsummere utslippet, så var det bitte litt over grensen, men nærmere grensen enn før, jeg har et lite ekstra utslipp i eksos-avdelingen
(leste det var en som hadde spottet rød mx5 med rusten potte rundt sandvika forrige søndag, det var nok 313, men skal ikke være rust, kun lekasje
),
så jeg tror jeg skal bestille o2-sensoren til bosch, og se hva som kan sveies av eksos...
... Og så skal jeg bare kjøre og kjøre og kjøre, kanskje fylle litt bensin av og til.
Karstein
-- hvis billen din hadde paraply, hadde du da slått opp paraplyen bare fordi det var overskyet eller kaldt?

GODKJENT....
Satte inn de "gamle" nærlysene som stod på den før, dette er samme lamper som de nye, men med "amerikansk" nærlys glass. Det hadde han ikke noe problem med å godkjenne.
Byttet plugger, dyse rens på tanken, og byttet luft filter. Luftfilteret så ut som et oljefilter når jeg tok det av, så bilen har plutselig fått luft til nye hestekrefter

Et lite spørsmål, UllernBil skulle ha 300 kr for luftfilter, TorshovBil 59,- jeg valgte øko versjonen, og den hadde et litt annet utseende, men er det noen
som har erfaringer med det ene eller andre filteret.
For å oppsummere utslippet, så var det bitte litt over grensen, men nærmere grensen enn før, jeg har et lite ekstra utslipp i eksos-avdelingen
(leste det var en som hadde spottet rød mx5 med rusten potte rundt sandvika forrige søndag, det var nok 313, men skal ikke være rust, kun lekasje

så jeg tror jeg skal bestille o2-sensoren til bosch, og se hva som kan sveies av eksos...
... Og så skal jeg bare kjøre og kjøre og kjøre, kanskje fylle litt bensin av og til.
Karstein

-- hvis billen din hadde paraply, hadde du da slått opp paraplyen bare fordi det var overskyet eller kaldt?