HF-mx5T wrote:
uenig.. i dette tilfellet har jo hjulet som holder regreima, stått stille.. kila knekt, og pga latskap når han først oppdaget at det var noe som ikke gikk "rett" så har skaden på veiva blitt større enn nødvendig.... på shortnose så er jo ikke feilen at kila knekker, men at den ligger og sliter ut sporet sånn at tenning og alt blir på tur idet drevet til regreima flytter seg sideveis...
stemmer og at det bare er helt ytterste biten som er knekt av her.. dynk på med rustløser, få ut kila, dra av drevet med avdrager om det sitter fælt..
Hmm, litt usikker her, men latskap når jeg merket det er jeg ikke helt enig iallall.. Var på to-tre forskjellige verksteder og hørte, det ene av dem byttet reimhjulet når jeg overtok bilen. Jeg brukte en tidligere tråd her inne for å spørre hva jeg skulle gjøre, men fikk dårlig respons. Når verkstedene sa at jeg kunne kjøre, stolte jeg selvfølgelig på dette. Hadde jeg vist det jeg viste i dag, så hadde jeg begynt på jobben med en gang!
Iallfall, har fått ut den lille delen av kila idag. Gikk med en god del rustløser
Iallfall, her er "synderen", på god vei ut:
Og her er hvordan veiva ser ut pr. i dag. Jeg tror og håper at det holder å kjøpe inn kile, bolt og dette drevet, i tillegg til pakningen selvfølgelig, og montere det skikkelig. Noen som har noen formening om dette?
Takker ellers for all god hjelp jeg har fått hittil.
Får jeg forresten kjøpt dt jeg trenger hos mx5parts? Eller må jeg til mazda lokalt?