Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg prøver å få svar igjen siden jeg ikke fikk helt svar på spørsmålet mitt på siste inlegg...
HEI!
Klarer ikke å finne tilbake dit,
Men jeg mener å ha lest her et sted at den perfekte dimensjonen er 195/50-R15 med tanke på kjøreegenskaper.
Mener det var grunnleggeren/ingeniøren bak mx5 som hadde utalt det...?
Stemmer dette med at 195/50-R15 gir de beste kjøreegenskaper??
Hilsen Daniel
Eg kjører med 205-45-16 dette virker som en bra kombinasjon...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Jeg har lest det samme i boka Mazda Miata Performance Handbook men det påpekes at det er pga. fjærer og dempere er satt opp til å matche standard dekk og felger.
Hvis man klasker på gule koni og stivere fjærer så er jo denne balansen føkka opp uansett.
Jeg vil også tro at lette 16-17" med ET så nærme som mulig 45 vil være over 90% optimalt med standard understell så lenge hjulvinklene er ok.
Den nye MazdaSpeed MX-5 Turbo kommer jo med 17" og det er vel ingen som har klaget over veiegenskapene på den bilen.
Hvis ikke du har tenkt å jage sekunder på banekjøring er det vel egentlig uvesentlig hva du klasker på bilen. Jeg har kjørt på bane en del ganger denne sesongen og jeg har ALDRI vært i nærheten av å presse bilen så hardt på vanlige veier. ( og det synes jeg ikke andre skal gjøre heller....)
Bruker samme dimensjon selv.
Kjørte Falken dekk før, men har gått over til Toyo Proex T1S. Og det anbefales... Mindre dekkstøy og sporer ikke..
Mazdafreaks wrote:Eg kjører med 205-45-16 dette virker som en bra kombinasjon...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive