Litt småfiks utført.
Den tidligere reparasjonen av tanken for spylevæske med bare gjensmelting av sprekken holdt ikke. Nytt forsøk.
Denne gang ble sprekken frest litt opp slik at sidene ble rene og med større flater. Deretter laget jeg en blanding av Loctite superlim og bomullsbiter. Limet "lover" å feste til alt, inkludert fete plastmaterialer. Det er jo lov å prøve.
Bomullsfnokk brukes av og til for å modifisere epoxy slik at man får en tykk og seig blanding. Nå prøvde jeg altså med superlim istedet.
Blandingen ble lagt inn i sprekken og "massert" godt inn.
Og jammen holder det tett enda, halvannen måned etter reparasjonen.
Så var det et ødelagt sideblinklys. Fjæra som holder det på plass var løs fordi festet i selve plasthuset var brukket.
Alt ble renset og bitene satt på plass. Så ble det surret rundt med en tynn kevlartråd (fiskeline), og strøket tynn epoxy over. funket fint.
Og så selve testen: EU kontroll.
Der røk vi gitt. CO ved forhøyet tomgang: ikke godkjent.
Dermed var det hjem i garasjen, og frem med deler bestilt fra MX5parts. Ny katalysator og nytt rustfritt eksosanlegg. Nå hadde vi fint rustfritt anlegg fra før, men en tidligere luring et sted i eierkjeden har fjernet katalysatoren og sveiset inn en potte istedet.
Så ut med gammelt anlegg og inn med nytt inkludert katalysator.
Ny kontroll idag, og alt godkjent uten anmerkninger. Hurra.