Blinklys i speilene (en del bilder)

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Slurfi
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Blinklys i speilene (en del bilder)

Post by Slurfi »

Her er noen bilder av prosjektet jeg overtok da jeg kjøpte meg MX-5 i går, nemlig å flytte blinklysene opp i sidespeilene. Legger ut noen bilder, kom med spørsmål om dere lurer på noe.. så skal jeg prøve å svare.

Her er utgangspunktet, nemlig bilsport MX-5'en.
Image

Slik ser mine speil ut nå

Image

Nærmere titt på blinklysene
Image

Innsiden av speilene
Image

Noe slik blir det til slutt..
Image

Annen vinkel (jeg holder lysene under speilene her for å ta bilde..)
Image

Bilde av festegreiene
Image
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Tror dette skal bli bra eg, grattis med ny bil foresten, :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

korsen i alle dager du får demontert sidespeila så mye da??
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Slurfi
1000 RPM
1000 RPM

Post by Slurfi »

Var ikke jeg som demonterte speilene selv, men det er vel ikke så vanskelig. Først løsner du "hetten" som dekker for to skruer. Deretter skrur du av disse.. resten er vel en lek.. muligens det kan være vanskelig å få av selve speilglasset sidendette er limt fast. Eller, ikke selve speilet som er limt, men heller den svarte listen som ligger over.

Uansett, idag var jeg hos lakkeren og hentet speilene, og etter to-tre timer med iherdig jobbing har jeg fått montert på speilene, med blinklys i! Resultatet ble vel egentlig ganske bra.. døm selv.. her er noen bilder..

Image

Image

Image
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Ser ut som du har limt glasset på innsiden av speilhuset, for å få blinklysglasset til å flukte. Ser bra ut, men er det ikke umulig å bytte lyspærer?
Eller er blinklyset "klikket" på utenifra, som originalt på denne Hyundai Matrix?

Bjørn
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Slurfi
1000 RPM
1000 RPM

Post by Slurfi »

kodvaag wrote:Ser ut som du har limt glasset på innsiden av speilhuset, for å få blinklysglasset til å flukte. Ser bra ut, men er det ikke umulig å bytte lyspærer?
Eller er blinklyset "klikket" på utenifra, som originalt på denne Hyundai Matrix?

Bjørn
Glasset er ikke limt på, derimot er lista utenpå glasset limt fast i speilhuset, slik at speilet holder seg på plass. Har laget tre små hakk på siden og under akkurat der listen er limt, slik at jeg kan stikke inn et skrujern og presse av listen for å få skiftet pære. (må såklart lime listen pånytt, men dette er ikke noe problem) Lysene er limt på innsiden.
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
Rockfordman
500 RPM
500 RPM

Post by Rockfordman »

Slurfi wrote:
kodvaag wrote:Ser ut som du har limt glasset på innsiden av speilhuset, for å få blinklysglasset til å flukte. Ser bra ut, men er det ikke umulig å bytte lyspærer?

Bjørn
Glasset er ikke limt på, derimot er lista utenpå glasset limt fast i speilhuset, slik at speilet holder seg på plass. Har laget tre små hakk på siden og under akkurat der listen er limt, slik at jeg kan stikke inn et skrujern og presse av listen for å få skiftet pære. (må såklart lime listen pånytt, men dette er ikke noe problem) Lysene er limt på innsiden.

Blinklys pærene går ikke hver dag heller da for å si d sånn, så er vel ikke no problem d ;)
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Hadde kansje vært en fordel med Lysdioder ?
Rockfordman wrote:
Slurfi wrote:
Bjørn

Blinklys pærene går ikke hver dag heller da for å si d sånn, så er vel ikke no problem d ;)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Slurfi
1000 RPM
1000 RPM

Post by Slurfi »

Vidar wrote:Hadde kansje vært en fordel med Lysdioder ?
Tror ikke dette blir noe problem slik det er gjort. Skulle pærene gå en dag er det 5 minutter å åpne speilene og skifte, men må såklart vente en liten stund etterpå slik at limet får tørke. Har forøvrig lagt inn sikkringer i dørene slik at disse er lett tilgjengelig dersom noe skulle skje.
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Har fått skriftlig bekreftelse fra Statens Vegvesen på at det eneste man må gjøre med en bil som har vært registrert i USA er å skaffe dokumentasjon på tekniske data, og sørge for at parkeringslys er hvite.
Trenger ikke bytte hovedlysene på 40Wnær/60Wfjernlys heller. (Men det har jeg gjort, kostet 98kr pr lykt på Biltema)
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD