
Tenkte jeg måtte ha feilgirt og ante fred og ingen fare, på vei hjem gikk alt bra til jeg plutselig slet med å få den i første gir.
Fikk parkert og sjekket nivået på clutchvesken og det var helt tomt!!!. Sjekket "slave" sylinderen og det virket som om den var ganske fuktig.
Fyllte på med clutchveske og da gikk det greit å få den i gir (har riktignok ikke prøvekjørt ennå, bare testet når jeg stod parkert ved å teste litt rygging og førstegir).
Skal lufte sylinderen i morgen så det ikke er noe luft i systemet.
Så til spørsmålene:
Vil kjøring med lavt nivå på clutchvesken ødelegge girkasse eller selve clutchen, eller burde det gå greit?
Hva vil det koste å få skiftet "slave" sylinderen?, eventuelt "hoved" sylinderen hvis den også viser seg å være gått?
Er vant til å kjøre en audi med helt ny clutch så lurer litt på hvordan en optimal mx-5 clutch bør funke?, slik den er nå før lufting så tar den ganske fort idet jeg slipper den ut, mens det er ganske mye dødgang når jeg tråkker den ned før den tar.