Kul driftevideo fra Texas.

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Kul driftevideo fra Texas.

Post by arildh »

Jeg begynner å bli lei alle disse yberkule driftevideoene som kommer i bølger etter hver gang det har vært Formula Drift i USA. Alle er jo like med den samme ultrastygge Mustangen til han hillbilly Gittin Jr. osv. På det nivået kjører de så cleant også at selve driften blir kjiipere enn om de hadde kjørt spor.
Jeg så denne filmen på Motormavens.com. Helt konge og helt motsatt av det jeg beskrev over IMHO.
De som ikke er enig, tar feil.

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 852

Re: Kul driftevideo fra Texas.

Post by Kolbotn »

Jupp, videoene fra fd er ganske kjedelige og kameramennene har stortsett også alltid samme kjedelige kameravinkler, slitsom redigering osv...
Tror gittin Jr er en kjernekar, men liker rett og slett ikke de nye yankee bilene i drifting, de er for store og klumpete...
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jau. Det er resultatet av ville amerikanske markedskrefter. Diverse Energidrikker og Ford har jo fått hele dette sirkuset til å legge seg på ryggen.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM

Post by Kolbotn »

Drifting er ikke som det engang var;)

Stehu
7200 RPM
7200 RPM

Post by Stehu »

Kolbotn wrote:Drifting er ikke som det engang var;)

HAHAHA! Noe så sinnsykt rått! Men kanskje er det like greit at folk ikke driver slik :P Er ikke fristende å møte noen som kommer sidelengs som det der :shock:
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM

Post by Kolbotn »

Steinar, folk gjør det der enda i Japan... Veiene i fjellsidene er stortsett fri for trafikk på nettene... Så da kommer hashiriyaen fram (streetracerne), de har vakter både på toppen og i bunnen som varsler om det kommer biler som ikke er med på leken...

DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

Me like..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 1022

Post by DanielHovdahl »

Pro driftingen i USA kan gjerne bli litt kjedelig noen ganger ja, enig der. Men vi har jo en Nordmann med i Formula Drift! Fredric Aasbø i en rød Supra, han kjørte blant annet i Long Beach og kom på en helt utrolig 4. plass av over 50 biler! Han skal kjøre nå i neste runde også, da blir det verdt å følge med! For han kjører helt rått. Satser alt.

Men de grassroot gutta i Japan er jo de som tar den helt ut. Det at dem har baller nok til å kjøre på gata er jo bare beundringsverdig.

Men jeg må jo nevne (litt skamløs promotering her), driftingen i norge er jo ikke halv-ille den heller! Kan jo bare se her: http://vimeo.com/11921156 :D
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Post Reply