Jeg har en oljetrykkmåler som til tider oppfører seg veldig merkelig.
Det oppstår som regel når bilen høyner fart over 100 km/t. Da begynner den å rykke veldig fra normalposisjon og helt ned i null. Periodevis legger den seg på null permanent, men rykker opp på normalnivå så snart jeg girer. Motoren oppfører seg helt normalt. Det virker som oljetrykkmåleren lever sitt eget liv.... Jeg regner med at motoren ikke vil ha det så godt hvis oljetrykket er på null. Kan det være en kontakt som er løs ? 8O
Noen som har opplevd dette på sin bil?
Noen tips?
spinnvill oljetrykkmåler
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Har opplevd at oljetrykket datt ned til null.
Fant ut at det var dårlig kontakt på kontakten til "instrumetboksen".
Klipte til et litt tykt papir å la under. har fungert bra etter det..
Fant ut at det var dårlig kontakt på kontakten til "instrumetboksen".
Klipte til et litt tykt papir å la under. har fungert bra etter det..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
"instrumentboksen": er den plassert i motorrommet? Jeg vet det sitter en kontakt på venstre side av motoren, like ved der oljefilteret sitter. Er det denne du mener?Vidar wrote:Har opplevd at oljetrykket datt ned til null.
Fant ut at det var dårlig kontakt på kontakten til "instrumetboksen".
Klipte til et litt tykt papir å la under. har fungert bra etter det..
