Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Men unsett. Jeg har to hull i hekken og et Mazda merke av plast.
Jeg ser at hullene bak ikke er helt symetrisk. Som vist på bildet nedenfor
Ser at merket har to runde tapper som det skal feste etter.
Er mine asymetriske hull innenfor normalen og emblemet vil sitte til evig tid.
Eller bør jeg foreta meg noe med hullene eller emblemet før jeg gjør et forsøk på å feste Mazda-merket?
Beklager dårlige bilder og skitten bil.
\\Stian.
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Regner med at hullene stemmer... Jeg hadde på litt silikon rundt tappene.
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Jeg bruker superlim jeg.
Er jo ikke nødvendig å legge planer for å ta det av igjen.
I så fall måtte det være for å lakkere bilen (og da gjør det jo ikke noe om lakken blir skadet).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Superlim ville jeg unngått da en god del typer superlim får lakk (spesielt klarlakk) til å krakelere/koke.
En god dobbeltsidig skumtape (feks 3m) funker veldig bra
Jeg tror kanskje noen missforstår her.
Når jeg bruker superlim så er det en mikroskopisk dråpe på hver "dært" som går gjennom karroseriet.
Jeg smører ikke lim over hele bakparten av bilen
Jeg har gjort dette fler ganger og emblemene kan fjernes ved å "vippe" dem av med en tynn plast sparkel.
Ingen problemer overhodet.
Hvis du bruker doppeltsidig tape på det derre knøttlille emblemet, så vil det vel stå litt ut fra karroseriet, og det ser jo ikke pent ut.
(hvis ikke tapen er fryktelig tynn da)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Elanzer wrote:er vel orginalt slik dobbelsidig teip på det emblemet viss eg ikke husker feil?
Nei det er ikke det på det emblemet vi snakker om her:
"Mazda" emblemet og "MX5" emblemet har luft mellom bokstavene og er festet med to "dærter" som går gjennom hull i karroseriet.
De er låst med klips på baksiden.
Problemet er som oftest at dærtene knekker, mister låsesporet sitt og/eller klipsen forsvinner.
Det du tenker på er nok "Miata" emblemet.
Det er en klump uten luft mellom bokstavene og det er selvklebende.
Emblemt på fronten "dasslokket" (etter 1993) er også festet med dærter ...
Alt jeg refererer til er for NA.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package