Noen som har synspunkter på denne?
http://www.oddbjornsmotor.no/j&s%20bankesensor.htm
Bankesensor? / Link ECU
Moderator: Styremedlemmer
Bankesensor? / Link ECU
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Vurderer og gjøre noe med dette nå. Sitter i samtaler med det lokale biltilsynVidar wrote:Er kjekt å ha hvis du har turbo/kompressor..

Har sett på den og, men ligger litt over den prisklassen jeg hadde tenkt.arildh wrote:Kjøp en Link ECU med bankesensor i stedet! Til den prisen er du halveis...
Noen andre alternativer? MSD, JR eller no? Forslag?
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Kan i samme slengen legge inn et ord for Greddy's Emanage! Kan dog ikke koble til knock-sensor, men kontrollerer både tenning og drivstoff. Samt at den kan datalogge desse og rpm, A/F, trykk (om man kjøper en map-sensor) og mange andre verdier. Har gitt under 500 dollar for hele sulamitten... Overaskende enkel å bruke, og gir MYE mer for pengene enn en Bipes men er ikke like avansert som Link.
En ting som er bra med Link ECU og bankesensor er at man kan datalogge knock hendelser og enkelt endre i mappen i ettertid slik at det ikke skal skje igjen.
Når Link detekterer knock stiller den tenningen for den aktuelle sonen (rpm og trykk) tilbake automatisk.
Man kan i dataloggen se for hvilke soner dette har skjedd og evt finjustere tenningen her da Link stiller tilbake mer enn hva som trengs når knock detekteres for å være på den sikre siden.
På denne måten kan man også justere mer fortenning i soner som ikke har knock for å få ut ekstra hester.
Her er det mye å hente når man kjører med norsk 98 oktan da både standard ECU og FM mappen er laget for å kjøre på lavere oktan.
J&S saken i linken over baserer seg mer på å gjøre noe med problemet etter at det har skjedd i stedet for at hindre at det skjer igjen.
Den har heller ingen interaksjon i mot resten av motorstyringen og ingen datalogging ut i fra hva jeg kan se. Oldschool....
Fordelen må være at den kan justere tenningen pr. sylinder
Når det gjelder pris må du tenke på at Link vil spare deg en del kroner i bensinforbruk. En bra tunet motor bruker heller ikke mye bensin.
Den svarte boksen jeg fikk med på HKS settet safet ved å pøse på bensin unde alle forhold slik at den gikk alt for fett når det ikke var turbotrykk.
Tviler på at greddy sin svarte boks er noe bedre.
Når Link detekterer knock stiller den tenningen for den aktuelle sonen (rpm og trykk) tilbake automatisk.
Man kan i dataloggen se for hvilke soner dette har skjedd og evt finjustere tenningen her da Link stiller tilbake mer enn hva som trengs når knock detekteres for å være på den sikre siden.
På denne måten kan man også justere mer fortenning i soner som ikke har knock for å få ut ekstra hester.
Her er det mye å hente når man kjører med norsk 98 oktan da både standard ECU og FM mappen er laget for å kjøre på lavere oktan.
J&S saken i linken over baserer seg mer på å gjøre noe med problemet etter at det har skjedd i stedet for at hindre at det skjer igjen.
Den har heller ingen interaksjon i mot resten av motorstyringen og ingen datalogging ut i fra hva jeg kan se. Oldschool....
Fordelen må være at den kan justere tenningen pr. sylinder
Når det gjelder pris må du tenke på at Link vil spare deg en del kroner i bensinforbruk. En bra tunet motor bruker heller ikke mye bensin.
Den svarte boksen jeg fikk med på HKS settet safet ved å pøse på bensin unde alle forhold slik at den gikk alt for fett når det ikke var turbotrykk.
Tviler på at greddy sin svarte boks er noe bedre.