Kanskje eg bør begynne med noen ord om meg selv da eller? Eg heter Alanas og kommer opprinnelig fra Litauen. Eg er 18 år, og er motormann lærling i nordsjøen. Eg registrerte ein konto her på forumet i 2017 når eg var fjorten år, og har følgt med, (og desverre skrevet innlegg på gebrokkent fjortis Norsk ) siden da.
Nok om meg, her begynner en tekstrik tråd om den nye bilen min.
Eg har da kjøpt en rød 1997 modell MX-5 med 1.8 motor. (Står 1.6 i vognkortet )
Eg fikk bilen for en utrolig pris, den er tilnærmet rustfri, EU godkjent og følger med en ikkje heilt strøken hardtop.
Slik så bilen ut på vei hjem fra Askvoll til Haugesund.
Eg fikk desverre ikkje kjøre bilen selv, siden eg ikkje har fått lappen enda, er ganske happy for det egentlig, turen var slitsom for å sei det mildt.
Men den satt plantet ned på veien ned alle svingene der oppe i fjellene.
Ble positivt overrasket med lydkvaliteten fra høytalerene i nakkestøttene, lydisolasjonen var derimot mye verre en eg hadde forventet, får vel bare akseptere permanent hørselsskade fra støyet .
Stoppet i Stord for å fylle tanken med døde dinosaurer
Som vist på bildet så er ikkje bilen kosmetisk strøken, den har en bulk i høyre bakskjerm pga løs batteri tidligere, front fangeren er veldig stygg i lakken og trenger TLC.
Generelt så er det en god del lakkskade og falming både på hardtoppen og rund om på karroseriet.
Bilen etter en veeeeelfortjent vask
XXR hjul leppa og hele pakken... Bilen ser jo fantastisk ut. Men det er desverre noen som har POPPNAGLET eBay skjermbreddere på bilen, eg er usikker på om skjermene er kuttet rundt hjulbuen eller ei, krysser fingrene på at alt er intakt bak plasten.
Planen for bilen inntil videre
- Fikse litt ujevn tomgang
- Fikse/montere nye lås.. greier??
- Få noen LED blinkers med DRL
- Renske bilen heeeelt
- Prøve meg på paint correction
- Rektangulære low profile lykter
- Skifte bremserør bak
- 2DIN Android spiller
- Masse masse mer...