Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dere som har montert slikt: Bør man forvente vindsus etc?
Kan sikkert variere voldsomt mellom de enkelte merkene og modellene?
Ikke det at det kommer til å stoppe meg, men det kan jo være greit å stålsette seg på det som kommer.
Jeg vet at hvis f.eks antenna på 929en (venstre bakskjerm) er justert bittelitt den ene eller andre veien så uler det verre i kupéen. Er lite som skal til når man snakker om aerodynamikk.
Jeg merket ikke noen forskjell. Måtte fjerne windblokkeren så det ble jo litt luftigere men ikke noe ekstra hyling eller vindsus. Windblocker fungerer om man ikke har slike fancy "dobbel diagonal" som jeg hadde.
HardCore er overkill om ikke du skal prøve å få bilen godkjent mht. racing/Roadsport.
Hard Bar sport eller bare Hardbar gjør jo en grei nok jobb om man skal kjøre opp ned I tillegg veier de mye mindre og ser ikke så klompete ut.
Ok, bra. Windblocker-problematikken hadde jeg sett for meg - får se hvordan det blir. Ellers er det den nye Hard Dog Ace jeg har sett meg ut. Selve veltebøylen er lengre bak, slik at man ikke risikerer å kakke skallen borti ved "incidents", men forsatt 100% kompatibel med hardtop etc. Og den kan skreddersyes ganske bra; diagonaler, antall og plassering av disse, stang for setebelter etc.
At bøylen er lenger bak er kanskje ikke så dumt. På hardcore var den temmelig nære hodet. Sparco setet skjermet for på min men med OEM sete og min lange rygg ville jeg muligens fått en ekstra kul i hodet om det ble en rundtur.
Halvburet/veltebøylen er stasjonær og flytter nok ikke på seg. Det er heller kroppen som farer rundt. 3-punkt seler holder deg ikke så veldig godt på plass / nedi setet, og spesielt armer og hode er utsatt når man går rundt.
Dette er en Hard Dog Hard Bar:
Denne er det ikke noe problem med å skalle bakhodet inn i.
Samme med denne, det er en Hard Bar Sport:
...og denne, som er en Hard Core:
Her derimot har du en Ace:
Lengre bak, litt lavere - og setene kan justeres helt bak uten at det blir konflikt.
arildh wrote:At bøylen er lenger bak er kanskje ikke så dumt. På hardcore var den temmelig nære hodet. Sparco setet skjermet for på min men med OEM sete og min lange rygg ville jeg muligens fått en ekstra kul i hodet om det ble en rundtur.
Det skal jeg love deg at du hadde. Med min hardcore er hodet farlig nære. Glad jeg skal få nye stoler etterhvert.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine