Mazda Norge
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Mazda Norge
Etter et og et halvt år som Mazda-eier må jeg si meg MEGET skuffet over Mazda's importør i Norge.
Jeg er tross alt en av "de heldige" som eier en norsk-importert bil,
men har fått lite eller ingen hjelp ved henvendelse til Mazda Norge.
Den måten som eiere av brukt-importerte biler blir behandlet på er helt forkastelig.
Vi fikk nok et eksempel på det i dag da Hyper Ado trengte hjelp i.f.m. registrering av senkesett.
Vi som kjører MX-5/Miata og har organisert oss i en klubb som arrangerer treff og tilstelninger,
representerer en formidabel markedsføring av Mazda som bilmerke.
Derfor bør vi stille oss solidarisk med hverandre og tilkjennegi ovenfor Mazda at vi er lite fornøyd med bistand og støtte fra dem som importør.
Synspunkter ?
Sikker flere en meg som har dårlige erfaringer med MN.
Erik
Tenk hvis klubbens medlemmer bestemte seg for å "sladde vekk" Mazda-navn og logo på bilene sine og tipset pressen om dette.
Jeg er tross alt en av "de heldige" som eier en norsk-importert bil,
men har fått lite eller ingen hjelp ved henvendelse til Mazda Norge.
Den måten som eiere av brukt-importerte biler blir behandlet på er helt forkastelig.
Vi fikk nok et eksempel på det i dag da Hyper Ado trengte hjelp i.f.m. registrering av senkesett.
Vi som kjører MX-5/Miata og har organisert oss i en klubb som arrangerer treff og tilstelninger,
representerer en formidabel markedsføring av Mazda som bilmerke.
Derfor bør vi stille oss solidarisk med hverandre og tilkjennegi ovenfor Mazda at vi er lite fornøyd med bistand og støtte fra dem som importør.
Synspunkter ?
Sikker flere en meg som har dårlige erfaringer med MN.
Erik
Tenk hvis klubbens medlemmer bestemte seg for å "sladde vekk" Mazda-navn og logo på bilene sine og tipset pressen om dette.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Svart elektriker-tape for å vise at vi aktivt sladder vekk og ikke bare "de-badge"'r bilene? og rød/hvit tape på svarte biler, og kanskje et opptog foran Mazda? Tuller ikke engang, jeg ville faktisk gjort det..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
De angrer nok på at de lagde så bra biler at ingen noengang trenger å kjøpe en ny.
Neida, det gir ikke noe godt inntrykk hvis andre vil ha en annen bil heller. Og jeg er veldig godt fornøyd med merkeverksted her. Så det er nok på kontorene sentralt at noe skurrer
Servicemangel er dog ingenting nytt i Norge. Vi er vel bare hakket oppfor Bulgaria eller hvor man nå vil.
Neida, det gir ikke noe godt inntrykk hvis andre vil ha en annen bil heller. Og jeg er veldig godt fornøyd med merkeverksted her. Så det er nok på kontorene sentralt at noe skurrer

- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Ja de er ikkje så kjekke å ha med å gjøre, derfor eg har valgt å kjøpe annet merke som bil nr 2, og nr 3,
Har prøvd noen ganger å få ut info av de, anngående å få bilen godkjent med annet uttstyr enn originalt, men de er ikkje litt interesert i å hjelpe engang,,
Andre bilmerker så kan man faktisk få godkjent uttstyr, feks chipp, eller som på feks toyota de levere originalt supercharger kit til sin is 200, får den levert ferdig montert og godkjent i vognkortet, mot noen kroner da, men tror ikke det er kronene så stopper oss med mx5 heller..
Har prøvd noen ganger å få ut info av de, anngående å få bilen godkjent med annet uttstyr enn originalt, men de er ikkje litt interesert i å hjelpe engang,,
Andre bilmerker så kan man faktisk få godkjent uttstyr, feks chipp, eller som på feks toyota de levere originalt supercharger kit til sin is 200, får den levert ferdig montert og godkjent i vognkortet, mot noen kroner da, men tror ikke det er kronene så stopper oss med mx5 heller..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har svært god erfaring med hjelp fra Mazda Norge, jeg. Kanskje en av grunnene til det er at jeg har en ekte "norskfødt" bil, som er solgt gjennom Mazda Norge?
Jeg synes det er greit å huske på at Mazda Norge først og fremst er en organisasjon som skal tjene penger på å selge Mazda i Norge. Eierne deres måler hvor flinke de er, ved å telle salget deres i Norge. Parallell-importerte biler er på en måte et "tapt salg" for Mazda Norge. Ikke noe rart at de fokuserer sin tid og innsats på det de er ansatt for.
Beklagelig for alle med import-biler at de blir prioritert ned. Men forståelilg. Ikke uvanlig hos de fleste norske bilimportører, tror jeg.
Jeg synes det er greit å huske på at Mazda Norge først og fremst er en organisasjon som skal tjene penger på å selge Mazda i Norge. Eierne deres måler hvor flinke de er, ved å telle salget deres i Norge. Parallell-importerte biler er på en måte et "tapt salg" for Mazda Norge. Ikke noe rart at de fokuserer sin tid og innsats på det de er ansatt for.
Beklagelig for alle med import-biler at de blir prioritert ned. Men forståelilg. Ikke uvanlig hos de fleste norske bilimportører, tror jeg.
-
- 2000 RPM
- Posts: 340
- Joined: 05 Feb 2006, 01:00
- Location: en holme ut om ålesund
- Status: Offline
lexus er og blir en toyota
, men nok om d
er godt fornøyd med min lokale mazda forhandler, mazda norge har eg liten kjenskap til, ser de bilr sammen likna med toyota norge, må bare tilføye at di er ikke noe mer behjelplige når de gjelder godkjening av ettermarkeds utstyr av andre fabrikanter en dem selv


er godt fornøyd med min lokale mazda forhandler, mazda norge har eg liten kjenskap til, ser de bilr sammen likna med toyota norge, må bare tilføye at di er ikke noe mer behjelplige når de gjelder godkjening av ettermarkeds utstyr av andre fabrikanter en dem selv

- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Det er jo litt trist da at de behandler folk med importerte biler på en sånn måte at disse ikke kjøper mazda igjen, fordi sørvisen er så dårlig! Nei, hadde sørvisen vært bra, hadde lysten på å kjøpe en ny mazda vært større.BaktusBror wrote:Jeg synes det er greit å huske på at Mazda Norge først og fremst er en organisasjon som skal tjene penger på å selge Mazda i Norge. Eierne deres måler hvor flinke de er, ved å telle salget deres i Norge. Parallell-importerte biler er på en måte et "tapt salg" for Mazda Norge. Ikke noe rart at de fokuserer sin tid og innsats på det de er ansatt for.
Jeg er også fornøyd med den lokale butikken (gjermundsen auto sandefjord), men har inntrykk at mazda norge driter i oss med importerte biler. Jeg har tilfeldigvis ikke hatt noen problemer pr. dags dato slik at jeg må kontakte dem, men kan jo hende det kommer en dag. Da vil jeg gjerne bli tatt godt vare på, og ikke føle meg som en dritt som bare bruker tiden deres.
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Har ingen lokal mazda foretning her eg, men er fornøyd med mazda i haugesund og auto23 i bergen, men de sitter som oftest ikkje på slik info eg trenger, De har aldri spurt hva mazda mx5 eg har, om den er import eller ei, og får de delene eg trenger,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Hyper Ado
- 2000 RPM
- Posts: 322
- Joined: 27 Nov 2007, 21:36
- Medlemsnummer: 725
- Location: Sola, Stavanger
- Status: Offline
Noe vi burde prøve å få til var en kontaktperson for alle MX-5/Miata spørsmål. slik at evt. problemer ikke må forklares på ny til en ny person hver gang det dukker opp noe.
H A
H A
Mazda Mx-5 (Miata) 1.6 92 mod. (Produsert i 90)
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Burde kanskje prøve å kontakte mazda. Men etter som jeg har forstått så er det vanskelig..
Å fått noen papirer fra Mazda høres ikke lett ut, men å få tak i papir som sier hvor mye de forskjellige modellene tåler av Hk burde være mulig. Men tror ikke det blir så veldig lett.
Snakket med noen fra teknisk på tusenfrydtreffet. Da var det ang å få typegodkjent mx5 med lite skilt.. Det mente de var håpløst å få til selv når det kom en ny modell. Pga at de bruker samme navn.
På en annen side så gir Mazda norge noe tilbake til klubben også..
Pleier vel å være en gave på sommerturene..
Tusenfryd+Caps.
Kolberg sponsa en del av skjortene vi solgte.
Å fått noen papirer fra Mazda høres ikke lett ut, men å få tak i papir som sier hvor mye de forskjellige modellene tåler av Hk burde være mulig. Men tror ikke det blir så veldig lett.
Snakket med noen fra teknisk på tusenfrydtreffet. Da var det ang å få typegodkjent mx5 med lite skilt.. Det mente de var håpløst å få til selv når det kom en ny modell. Pga at de bruker samme navn.
På en annen side så gir Mazda norge noe tilbake til klubben også..
Pleier vel å være en gave på sommerturene..
Tusenfryd+Caps.
Kolberg sponsa en del av skjortene vi solgte.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive