Ecu porblemer på mx5 1999 1.8 FE

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
nstenersen
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 22 May 2008, 17:56
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Ecu porblemer på mx5 1999 1.8 FE

Post by nstenersen »

vel jeg var klar for norges tur her for noen uker siden nu. men det viste seg at jeg måtte skaffe en ny ECU og det gjorde jeg via mx5mad.com og alt passset men motoren ville ikke starte jeg har sendt bilen til mazda her i spania og de forteller meg at jeg trenger immvilaisern til ECUn jeg har satt inn i bilen men man sier at denne delen kan konfigureres men disse spanjolene hos mazda kan ikke det med at de sier at jeg må ha den samme immovilizeren til ECUn jeg skaffet som er i bilen min nu. den tidligere delen er rusten og fikk ikke gjort noe med den.

er det noen her som har noen ide med at jeg må til norge innen veldig kort tid skulle ha vært der for over 1. mndte siden.

pleas er veldig desperat. har inntrykk av at mazda ikke har peiling eller vil hjelpe forutenom at jeg skaffer en ny del og jeg har ikke akkurat 5000 € akkuart nu.
MX 5. 1999 FE 1.8l
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Auda.. Immobilizer eller startsperre på norsk må konfigureres i par med ECU. Det SKAL være vanskelig å bytte, for å gjøre bilen vanskelig å stjele.

Er det noen mulighet for å få fiksa den originale ECUen din? Hvor syk var den? Rusten,,,hva har skjedd? Kan du skru av lokket på den og ta et bilde?
nstenersen
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 22 May 2008, 17:56
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by nstenersen »

det er det jeg har fått beskjed om at den skal lonfigureres. den gammle den opprinilige ECun var spist av rust fra en vannlekasje som tildigere har vært i bilen. men Mazda i elche sier at de ikke kan konfigurere fra ecu til startboksen hvis ikke nekter dem å gjøre det.

jeg har jo da kastet den gammle ECUn for den var helt råtten alle linker til disse elektrode elementer var kuttet jeg prøvde også ECU doktor i england, men null håp. med at denso ikke vil selge ut løse brakketer eller gi mål til boksen. og jeg skulle ha vært i norge til ny jobb og greier.

men går det ann å starte bilen på noen annen måte??? slik at jeg kan få den igjenomm biltlsyn her i spania uten at det blir lagt merke til???????
MX 5. 1999 FE 1.8l
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Snakk med flyin miata, kjøp en hydra ecu, funker ikke det tro..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

det funker
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Kan du ikke få Mazda-verkstedet til å kople bort startsperra? Da bør du kunne bruke erstatnings-ECU'en din.
Startsperra (på min NA) er en liten "black box" under dashen, som er koplet på mystisk vis (umerkede sorte ledninger) slik at den ødelegger for bensin og tenning hvis ikke nøkler og ECU har riktig koding.
nstenersen
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 22 May 2008, 17:56
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by nstenersen »

vel jeg kan si det slik at jeg er bra frustrert nu.. prøvde selv konfigureringen på bilen min og start sperre og ECUn må være den samme hvis ikke vil ikke to av de to nøklene fungere. så for dem som har mk2 fra 1998 til 2000 og vil da få det problemet. husk skaff begge deler av startsperreboks og ECU.

har snakket med flyin Miata .. og fortalte meg det akkurat det samme, men jeg fikk garanti fra japan og de sender meg ny ECU og start sperreboks, ( sikkert for at de syntes synd på meg) men nu er snart på vei til norge 3580 satans kilometer med bikkje. blir en lang tur. takk for svar fra dere som har besvert emnet.
MX 5. 1999 FE 1.8l
nstenersen
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 22 May 2008, 17:56
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by nstenersen »

det er visst hydra jeg får. så da blir det å krysse fingerne. rart ingen i norge har de delene der.
MX 5. 1999 FE 1.8l
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

nstenersen wrote:det er visst hydra jeg får. så da blir det å krysse fingerne. rart ingen i norge har de delene der.
Norge har ikke noenting de. :lol: blir for dyrt å ha deler liggende sier da alle, men det er vel pga prisen er så helvettes dyr at man ikke kjøper noe her..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
nstenersen
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 22 May 2008, 17:56
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by nstenersen »

har selv prøvd med import for motor båter fra usa og man skal ha et temlig stort volum til at man skal få prisene ned, med hensyn til avgiftene og fortolling så hadde ma hat 1000 deler av hver hadde det blitt billig.... så det er med tungt hjerte at jeg flytter fra spania bil og mat samt vin og utstyr er veldig billig her enda.
MX 5. 1999 FE 1.8l
Post Reply