Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tenkte å montere MP62 supercharger på mx5`en. Noen som har erfaring med dette på 1.8 NB?
Hvor mye efekt jeg kan få?
Må det andre oppgraderinger til enn kompressor kittet for å få dette til å funke sånn passe.
Alle tips og triks tas imot med takk
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort
Mye som frister der ja,men tror det blir kompressor på meg
Hadde tenk mellom 250-300hk(med ny innmat i motor)
Blir vel A-Profil råder, wiseco stempel fra flyinmiata+ balansering av veiv..klarer seg på 250-300hk det vel? Men hvor får jeg kjøpt nye lager i motoren?Er dette noe som bare skaffes på forespørsel?
-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort
har handlet hos dem et par ganger, vil på de varmeste anbefale mp62 coldside kite. dette kite hadde jeg på min siste 1,8 mx5
har også hatt et par mx med mp62 hotside, men etter og ha kjørt coldside vil eg ikke anbefale hotside, uten du er ute etter over 250hk
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Nå har ikke jeg så veldig peil på akkurat dette, men jeg er litt skeptisk til coldside kit som har ekstra injector i innsuget for å kjøle ned luft og for å gi ekstra bensin.
Jeg hadde nok gjort det "skikkelig" med en gang.
Bytta alle dysene, og fått på Link el.lign datasprut, gjerne med wideband lambda for å være sikker på at blandingsforhold blir korrekt.
Ett alternativ til Mp62 pressa er jo Bell sin lysholm..
Kan tenkes diffen du har er bra nok..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
diffen i alle 1.8 bilene er sterk nok.. men diffbrems.. feks orginale torsen diffen er veldig gøy å ha.
skal du mot 300 hester med presse begynner man å snuse på datasprut området tror jeg nok ja. en form for skikkelig kjøling av ladeluft MÅ til.. vi logget over 80 grader på relativt lave trykk i vidar sin uten ic..
men ikke glem helt elementære ting som en god oljekjøler. clutch som ikke skriker av smerte osv.
Her hagler det inn med gode tips Er inne på belfabracing og kikker nå..fant high performance engine kit til 1.6 og 1.8, det må da funke?Billig var det også
Hvilken compresjon bør jeg velge?
kan nesten ikke vente med og bestille.
-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort