Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
glaibilenmin wrote:Trenge ikke slipe for å bytte alle pakningene i slipesettet da
men for all del vær så snild å pill ut ventiler og rensk dem opp for sot å hiv på nye tettninger. trenger ikke slipe for det veitdu.
Det er jo et HELT annet prosjekt da ....
Jeg har ikke noe av det verktøyet som skal til for å gjøre den jobben.
Hvis jeg må skaffe meg det verktøyet, så blir dette et relativt stort prosjekt.
Av og til så er det lurt å begrense seg, selv om jeg skjønner at en erfaren mekaniker ville ha gjort jobben samtidig.
Jeg skal selvfølgelig gjøre reint.
Men det ville vært forferdelig fint å få svar på det jeg spør om.
Hvor får jeg kjøpt de tre pakningene som jeg trenger ????
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
mrinzane wrote:
Ingen som har skiftet toppakning uten å slipe her ???
Erik
Ikke for å skremme deg, men jeg byttet toppakning på en 1.8, men viste seg senere at toppen var skjev Så var jo noen tusen ut av vinduet, men jeg liker å sløse. Endte med at jeg dro til Sverige og kjøpte motor isteden...
(Jeg hadde kjølevæske i eksos og brukte 1 liter vann pr mil )
Han skrev lenger oppe at Toppen slipes og trykktestet.
Ventiler han ikke sliper, noe jeg er enig i. 125000 km tilsier ikke at ventiler MÅ slipes.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
mrinzane wrote:
Ingen som har skiftet toppakning uten å slipe her ???
Erik
Ikke for å skremme deg, men jeg byttet toppakning på en 1.8, men viste seg senere at toppen var skjev Så var jo noen tusen ut av vinduet, men jeg liker å sløse. Endte med at jeg dro til Sverige og kjøpte motor isteden...
(Jeg hadde kjølevæske i eksos og brukte 1 liter vann pr mil )
Toppen skal jeg slipe OG trykkteste.
Men ventilene har jeg IKKE tenkt å slipe.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Nå er det vel 6-7 bilmekanikere som er enig med meg i at:
Det er IKKE nødvendig å slipe ventiler på en motor som har gått mindre en 125000 og som ikke bruker en dråpe olje.
DERFOR SKAL JEG IKKE SLIPE VENTILENE TIL RUDOLF !!!!
Men hvor får jeg tak i de tre pakningene som jeg trenger ??
Noen som vet ??
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf wrote:Nå er det vel 6-7 bilmekanikere som er enig med meg i at:
Det er IKKE nødvendig å slipe ventiler på en motor som har gått mindre en 125000 og som ikke bruker en dråpe olje.
DERFOR SKAL JEG IKKE SLIPE VENTILENE TIL RUDOLF !!!!
Men hvor får jeg tak i de tre pakningene som jeg trenger ??
Noen som vet ??
Erik
MX5PARTS.CO.UK
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Rudolf wrote:Nå er det vel 6-7 bilmekanikere som er enig med meg i at:
Det er IKKE nødvendig å slipe ventiler på en motor som har gått mindre en 125000 og som ikke bruker en dråpe olje.
DERFOR SKAL JEG IKKE SLIPE VENTILENE TIL RUDOLF !!!!
Men hvor får jeg tak i de tre pakningene som jeg trenger ??
Noen som vet ??
Erik
MX5PARTS.CO.UK
Utsolgt !
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf wrote:Nå er det vel 6-7 bilmekanikere som er enig med meg i at:
Det er IKKE nødvendig å slipe ventiler på en motor som har gått mindre en 125000 og som ikke bruker en dråpe olje.
DERFOR SKAL JEG IKKE SLIPE VENTILENE TIL RUDOLF !!!!
Men hvor får jeg tak i de tre pakningene som jeg trenger ??
Noen som vet ??
Erik
MX5PARTS.CO.UK
Utsolgt !
Erik
Ikke om du kjøper hver del enkeltvis..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Du kjører jo i grunn rundt i en gammel mazda 323 blokk, og der skal det ikke vera noe problem å skaffe topppakningen til, ellers så er det det store utlandet så er noe, men anbefaller å bytte disse ventiltetningene som de fleste andre sier, og slipe vekk sot på eksos ventilene, det ligger sikkert garantert sot å trykker på ventiltetningene dine, Eg har aldri slipt en ventil på mazda doch motor, så det trenger du ikke, Om det er krise så kan du drøye tetningene,og eksospakningene er ganske gode på disse motorene, eg har brukt de opp igjen flere ganger uten lekkasje, og toppdekselpakningen er lett å bytte senere, så du trenger da igrunn bare topppakningen om du velger å kun bytte topppakningen,, den koster en 400kr på mekonomen elle noe slikt,
http://www.onlinemazdaparts.com har jeg gode erfaringer med. De har topp-pakning til 40 dollar. Sender med US Postal System, noe som gjør at du får varene i posten. Men det blir ikke noe å spare på bare en topp-pakning, siden frakt er 37 dollar, og så kan det hende du kommer til å få moms pluss tollgebyr oppå...du bør nok handle mer for at det skal lønne seg.
http://www.onlinemazdaparts.com har jeg gode erfaringer med. De har topp-pakning til 40 dollar. Sender med US Postal System, noe som gjør at du får varene i posten. Men det blir ikke noe å spare på bare en topp-pakning, siden frakt er 37 dollar, og så kan det hende du kommer til å få moms pluss tollgebyr oppå...du bør nok handle mer for at det skal lønne seg.
Eg bestilte noen deler her hos de, men fikk feil når eg la inn norway, hvordan fikk du det til, eg sendte det heller til min adresse hos jetcarrier, men fikk aldri noen ordrebekreftelse,
Du har rett
Men det har jeg ikke tid til, Rudolf skal fikses til uka.
Derfor er også eksotiske firmaer i USA og andre steder uaktuelle.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Hvis toppen skal slipes og trykktestes, så må vel innsuget av ?
Og da må jeg ha innsugspakning også, eller er det på samme måten som eksos-pakningen ?
Toppdekselet mitt har vært skiftet og demontert flere ganger.
Aldri skiftet den pakningen og aldri sett en oljedråpe lekke fra den heller.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package