"Høyner" den med 8k milesglaibilenmin wrote: bytta på msmen min som har rulla drøye 30k miles;)

Moderator: Styremedlemmer
Vi bruker svovelsyre for og fjerne rust og gammel olje som legger ser i varmevekslerene våres på jobb.asbjbo wrote:Svovelsyre var nytt for meg. Jeg bruker fortynnet fosforsyre, kjøpt på apoteket. Dreper rusten og legger igjen et korrosjonsbeskyttende lag med fosfat. Det lokale galvaniseringsverkstedet bruker saltsyre for å fjerne rust, men hvis delen ligger i det badet for lenge, er den borte.Predator wrote:Fjerner rust uten og fjerne så mye metall. Kunne sandblåst de også, men velger heller svovelsyre da jeg har tilgang til det på jobb.StianOppistov wrote: Hva er fordelen med svovelsyre da, løsner gummien bedre da, eller er det lakkfjerning du tenker på..
ok, jeg omformulerer spørsmålet.arildh wrote:Hvis bilen har gått over 150K/15år, det klør i lommeboka og du har lyst på en drittjobb så er det indikasjoner på at du skal bytte foringer.mojo-91 wrote:Hva er indikasjonene på at foringer bør byttes?
Slik eg har forstått det, så er det ikke all verden mye bedre med polymer gummi på disse bilene,, derfor eg vurdere å sette på original foringer når eg skal til med bytte, for det er enda ikke noen så kan garantere meg å slippe å bytte om noen få år, og de originale har nå vart siden 1991, og har gitt meg godt veigrep i alle disse årene,,mojo-91 wrote:ok, jeg omformulerer spørsmålet.arildh wrote:Hvis bilen har gått over 150K/15år, det klør i lommeboka og du har lyst på en drittjobb så er det indikasjoner på at du skal bytte foringer.mojo-91 wrote:Hva er indikasjonene på at foringer bør byttes?
Min bil har kjørt 120K over disse 150K du nevner. Bilen er og godt over 15 år gammel. Hvis jeg nå skulle bytte disse foringene, hva vil jeg i så fall tjene på dette? Hvilke forbedrede egenskaper vil bilen få?