Polyforinger.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

glaibilenmin wrote: bytta på msmen min som har rulla drøye 30k miles;)
"Høyner" den med 8k miles :D Men, det var vinter. Bilen sto på bukker og foringene lå igjen fra gamlebilen. Så da var det bare å bytte 8)
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Post by Tonny_B »

asbjbo wrote:
Predator wrote:
StianOppistov wrote: Hva er fordelen med svovelsyre da, løsner gummien bedre da, eller er det lakkfjerning du tenker på..
Fjerner rust uten og fjerne så mye metall. Kunne sandblåst de også, men velger heller svovelsyre da jeg har tilgang til det på jobb.
Svovelsyre var nytt for meg. Jeg bruker fortynnet fosforsyre, kjøpt på apoteket. Dreper rusten og legger igjen et korrosjonsbeskyttende lag med fosfat. Det lokale galvaniseringsverkstedet bruker saltsyre for å fjerne rust, men hvis delen ligger i det badet for lenge, er den borte. :shock:
Vi bruker svovelsyre for og fjerne rust og gammel olje som legger ser i varmevekslerene våres på jobb.
Jobber på ett oljeraffineringsfirma som prosessoperatør.
Normalt bruker vi 50% lut til det, som vi så blander med iallefall 50% vann, men når ting blir skikkelig skitten og tett, bruker vi svovelsyre, og da tar den også evt rust som har lagt seg på platene :)
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

arildh wrote:
mojo-91 wrote:Hva er indikasjonene på at foringer bør byttes?
Hvis bilen har gått over 150K/15år, det klør i lommeboka og du har lyst på en drittjobb så er det indikasjoner på at du skal bytte foringer.
ok, jeg omformulerer spørsmålet.
Min bil har kjørt 120K over disse 150K du nevner. Bilen er og godt over 15 år gammel. Hvis jeg nå skulle bytte disse foringene, hva vil jeg i så fall tjene på dette? Hvilke forbedrede egenskaper vil bilen få?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

mojo-91 wrote:
arildh wrote:
mojo-91 wrote:Hva er indikasjonene på at foringer bør byttes?
Hvis bilen har gått over 150K/15år, det klør i lommeboka og du har lyst på en drittjobb så er det indikasjoner på at du skal bytte foringer.
ok, jeg omformulerer spørsmålet.
Min bil har kjørt 120K over disse 150K du nevner. Bilen er og godt over 15 år gammel. Hvis jeg nå skulle bytte disse foringene, hva vil jeg i så fall tjene på dette? Hvilke forbedrede egenskaper vil bilen få?
Slik eg har forstått det, så er det ikke all verden mye bedre med polymer gummi på disse bilene,, derfor eg vurdere å sette på original foringer når eg skal til med bytte, for det er enda ikke noen så kan garantere meg å slippe å bytte om noen få år, og de originale har nå vart siden 1991, og har gitt meg godt veigrep i alle disse årene,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply