turbomontering påbegynnt sprsml....

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

brukt vanlig kraftig locktite på min. men kan bruke kjemisk metall utenpå i tillegg feks?. aldri hatt no lekk der jeg ihvertfall
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

hva skal du ha for dette da?
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

en cola og en sittepåtur feks ? ser du bor i oslo, er ikke akurat no stort prosjekt å komme ned en kveld da :D
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ja.... bare si i fra når du har tid.... du vet vel ikke tilfeldigvis delenummer eller noe på den delen jeg trenger fra tess?
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

nei, har ikke delenr, men er ofte i området der. kan bare stikke innom å kjøpe et par stk jeg, skal gjøre sånn på en annen bil og
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

tenkte jeg skulle gjøre om oljetilførselen, mens jeg var i gang og.(us style).. har de den "nippelen" på tess tror du (grove gjenger i den ene siden, og fine i den andre)

jeg befinner meg forsåvidt på smestad, så hvis du gir meg et delenr. etter at du har hvert der, så holder det (ikke så langt til rud (det er der det ligger? løxavn eller rundt der)), men hvis du tar med en ekstra, så si i fra hva dubbeditten kostet, så får du det når vi møtes....
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg har lett rundt i Oslo på Tess og div andre plasser etter en slik "grovMetrisk gjenge til finrørgjenge nippel" men ingen hadde og ingen hadde hørt om det.
Jeg endte opp med å kjøpe hele slangen + nippel og overgang fra FM. De slang det i posten som vanlig brev så den var fremme på en liten uke.
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

hva er det jeg skal spørre etter hos fm da? (engelske ordet?) Oil line + fittings?
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

40dollar pluss 30-70dollar i frakt skulle de ha... grøss og gru frakten koster det samme eller mer en slangen osv jo.... venter litt med det der ass..... men fm-style olje retur, er jeg hypp på....
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ok begynner å bli noen inlegg i fra meg nå.... (greit med litt hjelp) bare lurer på hvor den vakumslangen fra msd-boksen skal?? de andre ledningene skal til ecu'en eller?
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

edw wrote:ok begynner å bli noen inlegg i fra meg nå.... (greit med litt hjelp) bare lurer på hvor den vakumslangen fra msd-boksen skal?? de andre ledningene skal til ecu'en eller?

Hvis det er MSD tennings "retarder" ;) så skal nok den slangen til innsugsmanifolden. Den skal jo føle trykket for å vite når og kanskje hvor mye den skal forandre på tenningen. Når det gjelder de ledningene så er jeg ikke sikker, men de skal muligens kobles til ledningene som går fra ECU til coilen på en måte. Signalet fra ECU til coil går kanskje igjennom MSD boksen...

Følger det ikke med et koblings skjema da.??
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

joa det fulgte<med skjema,men ikke over vakumslangen.... står bare "and the other end of the hose to sense boost pressure"
trenger jeg et sånt t-stykke da?
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

edw wrote: trenger jeg et sånt t-stykke da?

Ja, et "T-stykke" funker bra nok. :)
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

Nå har jeg koblet msd-saken: sort på sort\lysegrønn(det var to sort lysegrønne, men begge går til jord, så det er vel egentlig et fett)

rød på rød\hvit (pluss)

her kommer det jeg er litt usikker på: i skjemaet så står det at jeg skal klippe den hvite og koble på den hvite, og gule fra boksen (signalet går igjennom boksen) Men jeg fant ingen helt hvit ledning, bare en hvit\m brune prikker oppover, gikk ut i fra at dette var riktig, og klippet denne....

vi får se etterpå, kanskje det var dumt... er litt spent jeg nå!
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ferdig.... :) men til dere med greddy-kit når har dere maks ladetrykk?? jeg har ved 3k.... syns dette er litt sent jeg... eller??
Post Reply