Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tenkte jeg skulle gjøre om oljetilførselen, mens jeg var i gang og.(us style).. har de den "nippelen" på tess tror du (grove gjenger i den ene siden, og fine i den andre)
jeg befinner meg forsåvidt på smestad, så hvis du gir meg et delenr. etter at du har hvert der, så holder det (ikke så langt til rud (det er der det ligger? løxavn eller rundt der)), men hvis du tar med en ekstra, så si i fra hva dubbeditten kostet, så får du det når vi møtes....
Jeg har lett rundt i Oslo på Tess og div andre plasser etter en slik "grovMetrisk gjenge til finrørgjenge nippel" men ingen hadde og ingen hadde hørt om det.
Jeg endte opp med å kjøpe hele slangen + nippel og overgang fra FM. De slang det i posten som vanlig brev så den var fremme på en liten uke.
40dollar pluss 30-70dollar i frakt skulle de ha... grøss og gru frakten koster det samme eller mer en slangen osv jo.... venter litt med det der ass..... men fm-style olje retur, er jeg hypp på....
ok begynner å bli noen inlegg i fra meg nå.... (greit med litt hjelp) bare lurer på hvor den vakumslangen fra msd-boksen skal?? de andre ledningene skal til ecu'en eller?
edw wrote:ok begynner å bli noen inlegg i fra meg nå.... (greit med litt hjelp) bare lurer på hvor den vakumslangen fra msd-boksen skal?? de andre ledningene skal til ecu'en eller?
Hvis det er MSD tennings "retarder" så skal nok den slangen til innsugsmanifolden. Den skal jo føle trykket for å vite når og kanskje hvor mye den skal forandre på tenningen. Når det gjelder de ledningene så er jeg ikke sikker, men de skal muligens kobles til ledningene som går fra ECU til coilen på en måte. Signalet fra ECU til coil går kanskje igjennom MSD boksen...
joa det fulgte<med skjema,men ikke over vakumslangen.... står bare "and the other end of the hose to sense boost pressure"
trenger jeg et sånt t-stykke da?
Nå har jeg koblet msd-saken: sort på sort\lysegrønn(det var to sort lysegrønne, men begge går til jord, så det er vel egentlig et fett)
rød på rød\hvit (pluss)
her kommer det jeg er litt usikker på: i skjemaet så står det at jeg skal klippe den hvite og koble på den hvite, og gule fra boksen (signalet går igjennom boksen) Men jeg fant ingen helt hvit ledning, bare en hvit\m brune prikker oppover, gikk ut i fra at dette var riktig, og klippet denne....
vi får se etterpå, kanskje det var dumt... er litt spent jeg nå!