Nettopp.Oddi395 wrote: 29 Jan 2019, 19:55 Enig at tegningen var dårlig, men her kommer litt til:
1. Using the fasteners supplied secure the catch can to the mounting point originally used by the charcoal canister.
2. Remove the original hose between the PVC valve and the inlet manifold
3. Push the blanking cap (included) onto the barb on the inlet mannifold
4. Connect both the PVC and the barb on the other side of the cam cover to the catch can with the supplied hose.
5. Secure the hose with the springclips at either end.
Da forsto jeg figuren riktig.
Dette er jo helt meningsløst.
Du kobler altså inn- og ut- på catch-tanken til topp-dekselet, og ferdig med det.
Så plugger du igjen tilførselen til innsugsmanifolden (som opprinnelig var "motoren" for veivhus-ventilasjonen)
De to tilkoblingspunktene på topp-dekselet kommer fra det samme hulrommet under topp dekselet.
Hvordan skal det da kunne strømme luft/damp gjennom Catch-can'en?
Hvis du kobler til på denne måten vil luft/damp til Catch-can'en bare komme fra et evt overtrykk i toppdekselet.
Dette vil variere med hvor tette stempelringer og ventilføringer du har.
Det vil komme mer luft/damp ut av hullet på førersiden (der det opprinnelig skulle gå luft inn)
Hvis du har studert toppdekselet innvending, vil du se at det er forsynt med noen intrikate baffler og kanaler.
Dette er konstruert slik at oljedampen skal kondenseres og renne ned i veivhuset igjen.
Men dette forutsetter at det er luftgjennomstrømming og at luften går riktig vei ut av PVC-ventilen (som er en enveis ventil)
Den løsningen du viser til her er dustete og svært useriøs.
Erik