Fattigmanns-Dyno?
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Det er veldig lurt når jeg skal GJØRE noe med min originale bil. Jeg stoler ikke på hverken "ass-dyno" eller "god-lyd" for å vurdere hestekrefterbiXen wrote:Hva greier du 0-100 på da? Så litt stilig ut den dingsen, men er vel ikke så mye poeng med nokså original bil.

Så nå er det bare å brette opp armene og åpne lommeboka for å øke fra de sure 72 hestene til et sted rundt 120 eller noe sånt.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
0-100 best hitttil 11.108 sbiXen wrote:Nei jeg vet du skulle det, snakket om i mitt tilfelleMen jeg er nysgjerrig på 0-100 på min, fordi den virker mye sprekere enn den burde være
Men hvorfor i hule leverte de noen med 90HK, det forstår jeg lite av. Hva skal du gjøre med den da?
90 HK ble levert pga lavere HK-avgift i Europa.
Hva jeg skal gjøre? Har fått mange gode råd her på forumet, og sett mye på miata.net. Lurer på om jeg skal åpne et "prosjekt " her på forumet hvor jeg skriver inn alt det jeg lærer etterhvert - en slags "rapport fra en klønete amatør". Jeg er ganske grønn, nemlig.
Tenker på tenning, ECU, kammer, turbo/kompressor i den rekkefølgen. I tillegg til kjørelys, veltebøyle, og annet som ikke har med motoren å gjøre.
EDIT: Legger inn screenshots...


Last edited by BaktusBror on 04 Apr 2006, 12:42, edited 1 time in total.
Ja det syntes jeg også. min gamle 1.5 civic på 90 hk klarte jo under 10.arildh wrote:Hva er 90 hestern oppgitt til på 0-100 orginalt ? 11 sek høres tregt ut.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Ja, er det ikke begredelig hvor sløv den 90-hestern er? Hva mener dere bør være riktig 0-100 da folkens?friskus wrote:Ja det syntes jeg også. min gamle 1.5 civic på 90 hk klarte jo under 10.arildh wrote:Hva er 90 hestern oppgitt til på 0-100 orginalt ? 11 sek høres tregt ut.
En ting jeg fant ut da jeg veide bilen på veistasjonen på Sem: vekta med full tank, reservehjul og meg selv kom på 1110 kilo! Siden jeg ikke har lagt på meg noe særlig (veier 70 kilo) så lurer jeg på hvor de ekstra kiloene kommer fra?
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
har hørt at forskjellen ligger i at 1hk i japan ikke er det samme som 1hk her i norge, men dette er ikke noe jeg er sikker på..StianOppistov wrote:Det som er litt rart er at nb 1,6 har 110 hk i europa og 125 i japan, noen som vet hva som er forskjellen, hadde eg fått disse extra 15 hk ut så hadde det hjelpt bra,
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
biXen wrote:Hmm, så min skal gå på 9,7 , må teste det snart. Ikke særlig mye sprekere 1,8l versjonen. Tar gjerne en original med luftfilterkitet da.

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Nei men om man ser på kw så er den annerledes også, en kw er da en kw,_mx5_Rune_ wrote:har hørt at forskjellen ligger i at 1hk i japan ikke er det samme som 1hk her i norge, men dette er ikke noe jeg er sikker på..StianOppistov wrote:Det som er litt rart er at nb 1,6 har 110 hk i europa og 125 i japan, noen som vet hva som er forskjellen, hadde eg fått disse extra 15 hk ut så hadde det hjelpt bra,

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.