FM Big Enchilada for MSM

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Riktig verktøy hjalp veldig ja, gikk som en lek etter dette ble kjøpt inn :)

lurer på om du får tid å legge ut det du har dokumentert hittil ?

for å hindre meg i å gå i noen "feller" som er tidkrevende :D

edit:
Prøvd å innstallere hydra software på en maskin m/norsk XP?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg har Xp med servicepack 2 og det fungerer fint med hydra software. Lastet ned siste versjon fra www.hydraems.com men tror det er samme versjon som fulgte med CD'n.
Det eneste problemet jeg hadde var at desimaler fra dataloggen kom som "," og ikke "." som dataloglab forventet. Dette ble løst ved å endre desimal teng i Locale til "." og ikke "," som er default for Norge.
Har hørt at det er problemer med å kjøre det i Vista
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

fant ut av det nå, var at programmet la seg i Program Files og ikke i Programfiler som det kom opp med automatisk under install,
uninstall filene lå i programfiler, og da tok jeg det for gitt at noe var galt,
det var det jo men var bare å kikke i program files så fant jeg det :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Men prøvde du bilen med hele Big E og oppsettet i Hydra som det kom fra FM?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hva mener du da ? Om jeg startet og prøvekjørte bilen med standard instillinger ?
Jeg gikk igjennom de innstillingene som ble beskrevet i manualen. Stille tomgang, kalibrerer WBO2, sette baseline for knock sensor osv.
Hadde mye problemer med tomgangen. Det var også vanskelig å kalibrere WB02 pga. for lav spenning på batteriet. Jeg endte med å måtte starte bilen utendørs og holde wbo2 sensoren i hånden med taket nede. Straks ladespenningen var over 12v stemte det som stod i manualen.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

ja... det var om du prøvde bilen uten å gjøre noe som helst med hydra,
men det går kanskje ikke an..?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det går. Og FM er nok klar over at det sitter mange slappe amerikanere der ute som bare plugger i og håper på det beste. For MSM og FMII er jo platformen gitt så standardinstillingene med sikkerhetsmarginer er nok safe nesten i alle situasjoner.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

oki.. men er det så mye å hente på å knote sjøl då?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Tja. Mappet som er med er ment for 91 oktan så det er en del å gå på.
Jeg vil tro 15-20% på tenning og økt trykk. Slik min var urørt med hydra var det kanskje 200 hester. Håper det ligger nærmere 220 nå men slikt vet man ikke før den kommer på en rulle. FM sier 240 men jeg tror det blir vanskelig med den orginale turboen.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

hmm.. det står jo 200whp på siden under inntaket..
With the intake, a good exhaust system and our throttle body inlet pipe, a number of customers have reported 200 horsepower at the rear wheels - that's 33% more than stock! Even more impressive is the gain in torque.
så det er uten Hydra... kanskje litt overdrevet men med 550cc RC injectors må det jo fleske seg bra ? :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

noe å vurdere?

LINK

litt stiv pris kanskje?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hvis FM kan levere manifold og downpipe som er bolt on for GT307x så er det et alternativ til neste år.
Post Reply