9:1 er flott.. problemet du får. er at du skal strekke strikken veldig langt i forhold til de kitta man får kjøpt.. snakker av erfaring at kostnaden stikker av sykt med en gang man drar det et stykke lengre enn "folk flest".
den bensin/tenningstyringa som følger de fleste kit.. vil ikke være tilstrekkelig når du skal pushe mot 300hester.. i min mening går det et skarpt skille idet man passerer det et slikt kit klarer på standard oppsett, eventuellt med litt mer trykk.. de neste 50 hestene eller mer fra 250 kanskje.. krever en helvetes mye jobb, og mye ekstra kroner.
kjølesystemet takler ikke all varmen bra. clutchen raser kjapt, bilen BØR ha bedre understell, bremser.
dysene du har er for små, i mange tilfeller er dysene du får med selv om man kjøper et større kit også for små.. du må ha ekstra små reimhjul til kompressorn(evnt stort på veiva) og du må nøye beregne turtall på kompressorn i forhold til fabrikantens grenser.. ellers blir det dyrere enn planlagt.. Kammer til 1.8 mx mot kompressor er ikke lett å finne info om hva som funker
porting derimot = gull
jeg vil anbefale ny fuelrail, da den orginale også blir liten, og dårlig flow til å kjøre store dyser på.
skulle jeg bygget stort kompressoroppsett hadde jeg nok bygget no ala detta:
* mp62 (men KUN siden bell ikke selger sitt kit med lysholm/autorotor presse nå. Mest sansynlig hotside, siden jeg ikke stoler på en ekstra dyse som tilstrekkelig intercooling på høy effekt.
* 6 spors reimhjul, skikkelig strammesystem
* så stort spjell man får
* hydra eller annen ecu(dropp kit greiene om du skal mot 300 hester eller mer)
* massiv porting av topp
* billet oljepumpe(miataroadster)
* hold deg langt unna shit som "lettvekts" reimhjul i alu osv.. de er farlige
* Smidd innmat(A råder og vettuge stempler holder lenge) aner ikke kvalitet på belfab greiene, men sikkert ikke mer ræv enn org mazda
* 750cc dyser (hvorfor kjøpe 550 når 750 ikke er dyrt

* oljekjøler er must..
* pluss pluss sikkert mye annet shit..
hvor langt man må spinne snurra for 300 gamp vet jeg ikke, men det finnes det garantert info om på nett. Har ikke hatt kompressor siden jeg hadde skrukompressor i golfen så har ikke helt oversikt lenger. (turbo er mer gøy, så har fortsatt med det selv)
[/code]