MP62 supercharger til 1.8

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Tar også gjerne i mot forslag til komplett oppsett med kompressor,ic,sprut,bensinpumpe osv :)
Haha..dette blir helt værst dyrt.. :shock: :D men sabla gøy :D
Må se å få bestilt alle motor deler i morgen, så jeg kan plukke ut motor neste helg. Skal levere blokk og veiv til boring og balansering hos sylmo i trondheim neste mandag. Det er målet i hvertfall :?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Har du tittet på ferdige kit med alt du trenger?
Veldig greit å slippe å lage alle braketter etc til kompressor og reim etc selv.
Hva er budsjettet du har satt for prosjektet?

Gjør det enklere for de andre her som har gjort dette før å komme med bra forslag :)

-n
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Du får komplette kit med IC hos trackdog racing.
Tror de også selger BeGi pressa etter forespørsel.
Motorstyring har du vel litt å velge i..

FM har vel link og Hydra (de sender ikke Hydra ut av USA, og slik kan sikkert JetCarrier hjelpe med).

Det finns vel pNp MegaSqurit til 1,8L til en billig penge.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Har ikke fastsatt budsjett,men satser på en plass rundt 50-60 hvis jeg handler det meste fra utlandet.Men det blir jo ofte litt dyrere enn hva man tror da :?
Får vel litt bedre oversikt over kostnad når motor er ferdig.
Har sett litt på sidene til trackdog og noen andre, ser ut til at man kan få et ok MP62 kit med ic og fuel management til ca 4000$++
-Men litt tilbake til dette med kompresjon..hvordan velge komp?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

9:1 kanskje?
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

9:1 er flott.. problemet du får. er at du skal strekke strikken veldig langt i forhold til de kitta man får kjøpt.. snakker av erfaring at kostnaden stikker av sykt med en gang man drar det et stykke lengre enn "folk flest".

den bensin/tenningstyringa som følger de fleste kit.. vil ikke være tilstrekkelig når du skal pushe mot 300hester.. i min mening går det et skarpt skille idet man passerer det et slikt kit klarer på standard oppsett, eventuellt med litt mer trykk.. de neste 50 hestene eller mer fra 250 kanskje.. krever en helvetes mye jobb, og mye ekstra kroner.
kjølesystemet takler ikke all varmen bra. clutchen raser kjapt, bilen BØR ha bedre understell, bremser.
dysene du har er for små, i mange tilfeller er dysene du får med selv om man kjøper et større kit også for små.. du må ha ekstra små reimhjul til kompressorn(evnt stort på veiva) og du må nøye beregne turtall på kompressorn i forhold til fabrikantens grenser.. ellers blir det dyrere enn planlagt.. Kammer til 1.8 mx mot kompressor er ikke lett å finne info om hva som funker
porting derimot = gull
jeg vil anbefale ny fuelrail, da den orginale også blir liten, og dårlig flow til å kjøre store dyser på.

skulle jeg bygget stort kompressoroppsett hadde jeg nok bygget no ala detta:

* mp62 (men KUN siden bell ikke selger sitt kit med lysholm/autorotor presse nå. Mest sansynlig hotside, siden jeg ikke stoler på en ekstra dyse som tilstrekkelig intercooling på høy effekt.
* 6 spors reimhjul, skikkelig strammesystem
* så stort spjell man får
* hydra eller annen ecu(dropp kit greiene om du skal mot 300 hester eller mer)
* massiv porting av topp
* billet oljepumpe(miataroadster)
* hold deg langt unna shit som "lettvekts" reimhjul i alu osv.. de er farlige
* Smidd innmat(A råder og vettuge stempler holder lenge) aner ikke kvalitet på belfab greiene, men sikkert ikke mer ræv enn org mazda
* 750cc dyser (hvorfor kjøpe 550 når 750 ikke er dyrt ;)
* oljekjøler er must..
* pluss pluss sikkert mye annet shit..

hvor langt man må spinne snurra for 300 gamp vet jeg ikke, men det finnes det garantert info om på nett. Har ikke hatt kompressor siden jeg hadde skrukompressor i golfen så har ikke helt oversikt lenger. (turbo er mer gøy, så har fortsatt med det selv)

[/code]
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Kanskje både billigere og bedre med turbo kit da?Virker som det koster mye i forhold til hva man får ut av det..
Takk for tipsene :)
Du skal kanskje se det blir Turbo i stede :D

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

trenger akurat de samme tingen utenom på turbokit som på presse :P
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Noen som ha erfaring med å bestille deler fra belfabracing? Skal bestille (high performanse engine kit), men skjønner ikke hvordan jeg velger motortype,komp og stempel størelse. Det står bare at det passer 1.6 og 1.8 med forskjellige komp og stempel alternativer, men ingen VELG alternativ.
Det står også 9 måter og sende på, til forskjellig pris..hva bør jeg velge?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Tenkte det nåkk ja.. :D da er det bare og koste på. Får ta tiden til hjelp hvis det blir for dyrt :)

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ang stempler ville jeg gått for 1mm overborring, 9:1 komp greier :) funker fint mot org toppakning også..
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Noe sånt ja kanskje..men følger vel med ny topp pakning på disse kitta.
Men hvordan får jeg opp stempel og komp valgene hos Belfab da?
Får opp et felt hvor det står (ADD KOMMENTS ABOUT YOUR ORDET)..er det der jeg skal føre på valg tro..?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ikke handla hos belfab..

man bruker bare orginale mazda toppakningen.. den er solid
Roger2
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 163
Joined: 25 May 2008, 20:58
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Roger2 »

Ikke..? hvor handle motordeler da?

-Roger
Medlem nr. 722
X-Fiat Uno 60
X-Ford Siera 20L
X-Ford Eskort Si
X-Golf Gti 8v
X-vw Corado VR6
X-98-MX5 NB 1,8 sort

1995 Golf TDK (bruksbil)
2008 Mazda3 1,6D (bruksbil)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

mente bare at jeg ikke har handla der. sa ikke at andre skulle holde seg unna :D
Post Reply