Eksosanlegg

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Simons anl sin løsning på to enderør er litt "jalla" i forhold til Borla og IL motorsport.
Stian wrote:Bare av ren nysgjerrighet; Er det noen spesiell grunn til at man må "nøye seg" meg Simons? Er det noen som er misfornøyd med de?

Etter det jeg leser på miata.net, så bruker bare Borla anlegget 2.25" rør mot Simons 2.5". For turbo-bruk, er dermed dette lite aktuelt som en oppgradering. I tilegg må man vente på shipping/fortolling fra USA og at det er 1800kr dyrere enn Simons utgaven (dersom man ikke MÅ ha dobbel utblås).... Var selv inne på tanken på bestille Enthuza el. Borla fra USA, men veier nå mer mot Simons.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Vidar wrote:Simons anl sin løsning på to enderør er litt "jalla" i forhold til Borla og IL motorsport.
Helt enig.
Gjør ikke noe for meg, jeg liker ikke trillebår-looken likevel....
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Doble enderør kan vel egentlig ikke forsvares før man har boxer eller V-motor 8)
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

personlig syns jeg at to endestusser er helt nydelig på mx5'en. Blir betraktelig bedre å se på fra baken. MEN..når det er sagt så er det min smak.
Og hvis jeg først skal innvestere i et effektanlegg til bilen liker jeg å koste på det slik at jeg får noe som er litt renomert.
Er bare "merke hore" :mrgreen:

Men ikke noe bad med svendsen elns. Vurderer det selv...Men får jeg muligheten setter jeg heller på Borla, Racing Beat osv.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

arildh wrote:Doble enderør kan vel egentlig ikke forsvares før man har boxer eller V-motor 8)
Hvorfor? bare fordi det ser tøft ut eller pga funksjonen?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er vel uansett for syns skyld. Et 2.5" rør med fornuftige bøyer kan flowe luft nok for 500 hester på en turbomotor.Lite vits i å ha to 3" endestusser de siste 20cm bak om ikke det var for annet enn looks.
Midt- og hekkmotor biler ala NSX, Porche osv har vel 2 av den enkle grunn at at de må ha det pga layout.
At Honda S2000 har det kan man jo lure på. Må vel være for å bli bedre mottatt på det amerikanske markedet.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Liker trillebår looken jeg :)
Men det ser litt dumt ut når det ene eksosrøret er sort inni og det andre er blankt...
Det bør komme like mye eksos ut i fra rørene..
PKD wrote:
Vidar wrote:Simons anl sin løsning på to enderør er litt "jalla" i forhold til Borla og IL motorsport.
Helt enig.
Gjør ikke noe for meg, jeg liker ikke trillebår-looken likevel....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

jeg skal skjære vekk 3toms endestussen og erstatte den med samme dim som resten av røret... (2,5 simmons) klarer ikke se på den lenger.... ;)
Ole BRG 91
Medlem nr. 197

Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
Post Reply