Stian wrote:Bare av ren nysgjerrighet; Er det noen spesiell grunn til at man må "nøye seg" meg Simons? Er det noen som er misfornøyd med de?
Etter det jeg leser på miata.net, så bruker bare Borla anlegget 2.25" rør mot Simons 2.5". For turbo-bruk, er dermed dette lite aktuelt som en oppgradering. I tilegg må man vente på shipping/fortolling fra USA og at det er 1800kr dyrere enn Simons utgaven (dersom man ikke MÅ ha dobbel utblås).... Var selv inne på tanken på bestille Enthuza el. Borla fra USA, men veier nå mer mot Simons.
Eksosanlegg
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Simons anl sin løsning på to enderør er litt "jalla" i forhold til Borla og IL motorsport.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Helt enig.Vidar wrote:Simons anl sin løsning på to enderør er litt "jalla" i forhold til Borla og IL motorsport.
Gjør ikke noe for meg, jeg liker ikke trillebår-looken likevel....
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
personlig syns jeg at to endestusser er helt nydelig på mx5'en. Blir betraktelig bedre å se på fra baken. MEN..når det er sagt så er det min smak.
Og hvis jeg først skal innvestere i et effektanlegg til bilen liker jeg å koste på det slik at jeg får noe som er litt renomert.
Er bare "merke hore"
Men ikke noe bad med svendsen elns. Vurderer det selv...Men får jeg muligheten setter jeg heller på Borla, Racing Beat osv.
Og hvis jeg først skal innvestere i et effektanlegg til bilen liker jeg å koste på det slik at jeg får noe som er litt renomert.
Er bare "merke hore"

Men ikke noe bad med svendsen elns. Vurderer det selv...Men får jeg muligheten setter jeg heller på Borla, Racing Beat osv.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Det er vel uansett for syns skyld. Et 2.5" rør med fornuftige bøyer kan flowe luft nok for 500 hester på en turbomotor.Lite vits i å ha to 3" endestusser de siste 20cm bak om ikke det var for annet enn looks.
Midt- og hekkmotor biler ala NSX, Porche osv har vel 2 av den enkle grunn at at de må ha det pga layout.
At Honda S2000 har det kan man jo lure på. Må vel være for å bli bedre mottatt på det amerikanske markedet.
Midt- og hekkmotor biler ala NSX, Porche osv har vel 2 av den enkle grunn at at de må ha det pga layout.
At Honda S2000 har det kan man jo lure på. Må vel være for å bli bedre mottatt på det amerikanske markedet.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Liker trillebår looken jeg 
Men det ser litt dumt ut når det ene eksosrøret er sort inni og det andre er blankt...
Det bør komme like mye eksos ut i fra rørene..

Men det ser litt dumt ut når det ene eksosrøret er sort inni og det andre er blankt...
Det bør komme like mye eksos ut i fra rørene..
PKD wrote:Helt enig.Vidar wrote:Simons anl sin løsning på to enderør er litt "jalla" i forhold til Borla og IL motorsport.
Gjør ikke noe for meg, jeg liker ikke trillebår-looken likevel....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline