Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har fått en liten oljelekkasje i topp/bakkant av motoren.
Trodde det var toppdekselpakningen, men dengang ei.
Det er nok høyst sannsynlig o-ringen på CAS.en (Crank Angel Sensor)
som lekker.
Den er visstnok enkel å skifte.
Det jeg lurer på er om jeg fu..er med tenninga når jeg skrur den løs.
Eller om det har andre konsekvenser.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
men den er et lite h... aa faa paa plass igjen, det er to vinger som skal i rett spor paa kamakselen, og de er ikke symmetriske, jeg brukte 10 forsoek. Vaer taalmodig!
BaktusBror wrote:men den er et lite h... aa faa paa plass igjen, det er to vinger som skal i rett spor paa kamakselen, og de er ikke symmetriske, jeg brukte 10 forsoek. Vaer taalmodig!
10?? Brukte 284 jeg
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Se det, se det. høres ikke bra ut.
Demonterte i går, det var veldig lett. Får ny o-ring på torsdag.
Takk for advarsel. Hadde vel fort trodd at noe var galt dersom den ikke smatt rett på igjenn
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Pelle wrote:Se det, se det. høres ikke bra ut.
Takk for advarsel. Hadde vel fort trodd at noe var galt dersom den ikke smatt rett på igjenn
Jeg kan bare stemme i med de andre her. Det er litt vanskelig å få CAS'en inn på rett spor igjen, men på den annen side, som du spurte om tidligere, du fu.... ikke med tenningen selv om du bytter denne o-ringen, og litt av grunnen til det er at du ikke får den på plass i en annen posisjon enn den var... selv om det av og til føles umuligt å få den på plass....
Pelle wrote:Se det, se det. høres ikke bra ut.
Jeg kan bare stemme i med de andre her. Det er litt vanskelig å få CAS'en inn på rett spor igjen, men på den annen side, som du spurte om tidligere, du fu.... ikke med tenningen selv om du bytter denne o-ringen, og litt av grunnen til det er at du ikke får den på plass i en annen posisjon enn den var... selv om det av og til føles umuligt å få den på plass....
meget lett aa fucke med tenningen, man maa jo ut med skruene til cas, da er den roterbar og kan lett justere feil. men merker man saa er man vel innenfor 2-3 grader feil. for aa treffe rett tenningsgrad er ikke lett.
Ta litt olje på fingeren å før på ringen så du får det lettere innpå.
Ang. demontering så brukte jeg en kjørner å slo et lite hakk midt i sporet mellom cas å toppdekselet. Supert:D
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.