Større stempler og original ecu

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Større stempler og original ecu

Post by inglar »

Har nå 84mm stempler 9.0:1 i komp. Går det greit å kjøre original ecu med dette?
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by Miatapowers »

Vil tro det funker bra, er kun en mm borr, og mindre komprisjonsforhold..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by arildh »

Det er temmelig sikkert innenfor marginene til Standard ecu.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by Miatapowers »

Hadde vert mye verre om du hadde hatt 9.0-1 originalt og byttet til 10.5-1. da ville du nok slitt litt med tenningen,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by BaktusBror »

Enig med Arild, men for sikkerhets skyld:
Les av blandinga på bredbånds lambdaen (LC-1, er det ikke det du har?)
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by inglar »

Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by Stehu »

inglar wrote:Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Kjøppt FM stempler og råder? 8)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by inglar »

Stehu wrote:
inglar wrote:Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Kjøppt FM stempler og råder? 8)
Nei, jeg gikk for råder og stempler fra 949racing. En del billigere enn FM. får bare håpe det holder da :D

Snakket med Emilio fra 949 og han var ikke sikker på om det var så heldig å kjøre med original ecu. så i stedenfor å prøve på noe som kan gå galt så venter jeg med byttingen til jeg har fått motorstyring og alt annet som skal på.
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by AJF »

inglar wrote:
Stehu wrote:
inglar wrote:Er vel en i garasjen som har en LM-1 liggende. Lett å koble opp hvertfall. Kjekt å måle før jeg kjører for mye og kødder det til. Da får heller bilen stå til alt er ferdig.
Kjøppt FM stempler og råder? 8)
Nei, jeg gikk for råder og stempler fra 949racing. En del billigere enn FM. får bare håpe det holder da :D

Snakket med Emilio fra 949 og han var ikke sikker på om det var så heldig å kjøre med original ecu. så i stedenfor å prøve på noe som kan gå galt så venter jeg med byttingen til jeg har fått motorstyring og alt annet som skal på.
Hvilket sprut har du tenkt å gå for?
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by Stehu »

jeg vil tro at du er safa med dette her oppsettet på original ECU. Bare ta en provvis montering av bredbåndslamda og fyrr opp, du går glipp av mye herlig kjøring ;)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by inglar »

Stehu wrote:jeg vil tro at du er safa med dette her oppsettet på original ECU. Bare ta en provvis montering av bredbåndslamda og fyrr opp, du går glipp av mye herlig kjøring ;)
Hadde sikkert gått, men nå har jeg handlet inn andre deler så engine rebuild kittet fra FM ARP-bolter osv. får vnte til neste gang det er kroner på konto. Og da må nok montering av råder og stempler vent :(
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Større stempler og original ecu

Post by inglar »

AJF wrote:
Hvilket sprut har du tenkt å gå for?
Går for Autronic. De fleste i etasjn under bruker det så det er ikke lange veien til god hjelp :D
Og så er det en kar i nærheten som har lang erfaring med denne dataspruten og som kan fintune den siste biten på rulle for å få det helt 100%
Post Reply