Ytelsesøkninger som blir eu-godkjent
Moderator: Styremedlemmer
- magenuss
- 1000 RPM
- Status: Offline
Tenkte på sånn her: http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... =0&lang=EN 
eller er det ikke vits, like greit med vanlig luftfilter?

eller er det ikke vits, like greit med vanlig luftfilter?
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
Min Mazda MX5 1993
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
den jr saken funker veldi mye bedre enn ett vanlig filter da du isloerer heilt for varme og får en kortere vei til motorn for lufta
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
- magenuss
- 1000 RPM
Blir den godkjent på eu-tester da? Og den er vel ikke koblet til luftmengdemåleren`?
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Mazda MX5 1993
Min Mazda MX5 1993
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
Du mener JR Cold Air Intake? Lufta går gjennom luftmengdemåleren (LMM), ja. Det er det som er vitsen, LMM og IAT (Intake Air Temp sensor) gir hjernen info om hvor mange luftmolekyler som er på vei inn, og hjernen regner ut passe porsjon med bensinsprut for å få passe blanding. Når du kjøler ned lufta, kommer det flere luftmolekyler inn i forbrenningskammeret, og hjernen følger på med mer bensin, med det resultat at det er mere "sprengstoff" i sylinderen når det smeller. Dermed flere hester.
Noen var så vidt innom regress og gjeld i forbindelse med ulykker. Med tanke på regress fra forsikringsselskapet så skal det ganske mye til før de har mulighet til å bruke slikt. At bilen er modifisert er ikke i seg selv nok til at de kan gi deg regress, det kan derimot gi en erstatningavkorting slik som også har blitt nevnt tidligere.
For at du skal få regresskrav mot deg så må du enten ha forårsaket ulykken med overlegg eller at grov uaktsomhet fra din side var årsaken til ulykken. Typisk eksempel er hvis du kjører i selvforskyldt rus og havner i en ulykke som de kommer frem til at er din skyld.
For at du skal få regresskrav mot deg så må du enten ha forårsaket ulykken med overlegg eller at grov uaktsomhet fra din side var årsaken til ulykken. Typisk eksempel er hvis du kjører i selvforskyldt rus og havner i en ulykke som de kommer frem til at er din skyld.
2004 Titanium Grey Mazdaspeed MX-5 Til salgs
1993 MX5 (Solgt)
1993 MX5 (Solgt)
Litt offtopic. men er det noen som vet om disse lyktene har noe å si på toppfart mtp vindmotstand? Senest i ettermiddag kappkjørte jeg med en ny A4, og da lukket jeg lyktene for å få bedre topphastighet. Når man kjører 1.6 må man bruke alle hjelpemidleruggla wrote:Er bare å vippe ned lyktene da vettu... da er man klar for overlydsfart....

X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
- Miatapowers
- 7200 RPM
Har aldri klart mer enn 195 på nåla selv. Har ikke testet skikkelig med lyktene oppe faktisk, tar de alltid ned i slike hastigheter...Bilen er jo litt daff fra 160 og oppover.
Kappkjøring er moro bixen, livets krydder. Hva skal du med en RX8 hvis du aldri får flist en Golf eller 320
Kappkjøring er moro bixen, livets krydder. Hva skal du med en RX8 hvis du aldri får flist en Golf eller 320

X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Når man har RX-8 så ser man på sjåføren i 320 som vil kappkjøre og rister på hodet og humrer litt og tenker at selv om den faktisk hadde vært raskere ville jeg heller hatt min bilKjakan wrote: Kappkjøring er moro bixen, livets krydder. Hva skal du med en RX8 hvis du aldri får flist en Golf eller 320

- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Ja, de har endel å si. De øker luftmotstanden som betyr økt forbruk og mindre topphastighet.Kjakan wrote:Litt offtopic. men er det noen som vet om disse lyktene har noe å si på toppfart mtp vindmotstand?
Første sommeren jeg hadde min så brukte jeg låvedørene endel. Tror jeg endte opp med sånn passe nøyaktige tall. 0,03-4 liter ekstra på mila med lyktene oppe (i 80-90 km/t). I lavere hastigheter har det lite å si. Luftmotstanden øker jo med kvadratet av hastigheten.
I tillegg ble det mer turbulens i kupeen (nedcabba seff