Velkommen til ny hjemmeside!

Velkommen til klubbens nye hovedportal. Vi håper at du liker den, og syns som oss at den er ryddig, visuelt bedre og enklere å bruke. Styret har hatt et ønske om at hjemmesiden, som ofte er det første man treffer på når man er nysgjerrig på klubben, skal være mer levende. Dvs en oppdatert side med relevante nyheter og informasjon. Nå får vi det, med en hjemmeside som er lettere å holde oppdatert.

Forumet vil fremdeles være den viktigste arenaen for kunnskapsdeling og interaksjon. Facebook-siden vår har andre fordeler, som også passer fint til interaksjon, men til andre mer sosiale ting og lenker. Og som ikke det er nok har vi nå også kommet oss på Instagram og Twitter. Linker til sosiale media ligger i bunnen av siden.

Sommerturen

Siden klubben feirer 20 års jubileum i 2019 har vi i år et spesielt opplegg for sommerturen i år. Vi har invitert medlemmer fra andre klubber i Europa til å bli med. Turen går fra Kristiansand til Stavanger. For å kunne håndtere det hele har vi satt en grense på 50 utenlandske og 50 norske biler. Påmeldingen åpnet 1. januar, og i løpet av drøye 24 timer var turen fullbooket! Men det er mulig å sette seg på venteliste. Les mer om turen her:

https://www.norwegiansummerrally.com/

Ny jubileumsmodell

Mazda kommer med en MX-5 30th Anniversary Edition. Den får premiere på 2019 Chicago Auto Show den 9. februar. Det er forøvrig samme utstilling hvor MX-5 hadde verdenspremiere første gang.

Mazda har som de fleste vet tidligere laget en 10th- og en 25th Anniversiary Edition.

Det eneste vi i skrivende stund vet er at bilen kommer i en (visstnok) lekker oransje farge (ikke metallic).

2019 MX-5

Både vanlig soft-top og RF blir for 2019 oppdatert med enda bedre dynamiske egenskaper, bedre sikkerhetsteknologi og designdetaljer.

Begge motorene får litt bedre forbrenning og litt mer torque. Det mest spennende blir nok at 2.0 liters motoren nå blir like omfattende tunet som 1.5 var da ND ble lansert. Det lover jo bra når vi vet at 1.5 motoren har vært så bra tunet at biljournalistene har hatt problemer med å velge hvilken motor de skal anbefale.

Turtallsperra vil nå gå på 7500 rpm, mot 6800 rpm som idag. Maks hestekrefter øker fra 160 til 184 (ved 7000 rpm). Torque øker fra 200 Nm til 205 Nm (ved 4000 rpm).

En annen nyhet er at rattet endelig kan justeres både i høyde og lengde.

Det blir også oppdatering av sikkerhetsutstyret med førertrøtthetsalarm, skiltgjenkjenning, Smart City Brake Support både foran og bak, samt ryggekamera.